آیا سفر به فضا در روحیه فضانوردان تاثیر می گذارد؟

روایت فضانوردانی كه با سفر به فضا شاعر و نقاش شدند!

روایت فضانوردانی كه با سفر به فضا شاعر و نقاش شدند! شاه بلاگ: برای برخی این سوال پیدا می گردد كه زندگی در مدار زمین و شرایط بسیار دشوار آن بخصوص زندگی در بین اتاقكی آهنی با آن همه ماشین و دستگاه روحیه انسان را خراب نمی كند و از او موجودی خشن نمی سازد؟


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، بر عكس تصور بسیاری پاسخ این سوال نه تنها منفی است بلكه ثابت شده در بیشترین كیهان نوردان و شاید بتوان گفت در همه آنها تغییر و تحولات عجیبی بوجود می آورد كه نشانگر تلطیف روحیه است اما نمی گردد دلیل آن را شرح داد. مثلا "الكساندر بالاندین" می گوید من پیش از سفر به فضا به طبیعت كمتر علاقمند بودم. از شهرها و نشانه های توسعه صنعتی خوشم می آمد. به یاد ندارم كه تمایلی به شعر و هنر داشته باشم. اما در زمان سفرم به مجتمع مداری میر، رفته رفته متوجه تغییری در روحیه ام شدم. دیدم دوست دارم نقاشی بكشم و شعر بگویم. جالب آنكه توانایی این كار را هم در خودم یافتم. من در اوقات فراغتم شروع كردم به كشیدن نقاشی و گفتن شعر. گرچه هنوز آنها را چاپ نكرده ام اما این مجموعه برایم بسیار عزیز است.
در بازگشت به زمین متوجه شدم بر روی این سرزمین مادری، چیزهای زیبا و جالبی وجود دارد كه من پیش از سفر آنها را نمی دیدم. من امروز وقتی به جنگل و صحرا می روم خیلی دقت می كنم كه گلی را لگد نكنم. درختان، رودخانه ها، گل ها و پروانه ها برایم زیبایی عجیبی پیدا كرده اند كه قبلا آن را نمی دیدم. همان گونه كه گفتم حدودا همه دوستانی كه من می شناسم پس از سفر به فضا تغییر روحیه پیدا كرده اند و نگاهشان به زندگی عوض شده است.
"گرمان تیتف"، دومین فضانورد جهان و جوانترین انسانی كه تابحال به فضا رفته است معتقد بود اگر ما می خواهیم جهانی آرام و آباد داشته باشیم باید رهبران جهان را به فضا بفرستیم چون از آن بالا خواهند دید این خانه ما چقدر شكننده است.
"آندریوشنكو" می گوید: فضانوردان بیش از خیلی از مشاغل به بشریت فكر می كنند. آنها بدبختی ها و مشكلاتی را كه در زمین وجود دارد بیشتر از دیگران حس می كنند و از وجود این مسایل در تشویش هستند چونكه برخلاف تصور بسیاری، احساساتی تر هستند و به زمین و مردمش با عشق می نگرند.
"انوشه انصاری" می گوید: وقتی از درون ایستگاه فضایی به جهان لایتناهی نگاه می كنید، واقعا زیباست. زمین سیاره ای ‏سراسر صلح، به دور از جنگ و درگیری های قومی، نژادی و مذهبی به نظر می آید. سرشار از انرژی ‏مثبت.
"پاول پاپویچ" ششمین انسانی كه در مدار زمین بر گرد این سیاره چرخید می اظهار داشت: حتی خشن ترین انسانها هم پس از دیدن سیاره زمین از آن ارتفاع قلبی نرم پیدا می كنند گرچه با ارزش ترین چیز زمین یعنی انسانها از آن مسافت قابل رویت نیستند اما همان زیبایی های زمینی مثل دریاها، كوهها و خشكی ها هر یك به تنهایی می تواند آرامشی درونی به انسان ببخشد.



1397/04/27
13:55:35
5.0 / 5
4612
تگهای خبر: جهان , دستگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است