برای كمك به خودروهای خودران؛

ساخت سیستمی كه خطرات جاده را پیش بینی می كند

ساخت سیستمی كه خطرات جاده را پیش بینی می كند شاه بلاگ: اخیرا از سیستمی رونمایی شده كه شرایط آب و هوایی جاده را پیش بینی می كند. این سیستم به خودروهای خودران كمك می نماید تا در صورت وجود خطر كنترل را به راننده بسپارند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از انگجت، شركت بوش از خدمتی رونمایی كرده كه شرایط جاده را پیش بینی می كند. این خدمت كمك می نماید خودروهای خودران در جاده های خیس و یخ زده هم ایمن بمانند.
یكی از اعضای هیات مدیره بوش در این باره می گوید: این خدمت خطرات ممكن را پیش از بهم ریختن شرایط به خودروی خودران اخطار می دهد.
این فناوری سناریوهای مختلف پیش بینی وضعیت آب هوا را از شركت فنلاندی Foreca دریافت می كند. ازاین رو خودرویی كه از این سناریوها استفاده می نماید، می داند چگونه و كجا می تواند به صورت خودران حركت نماید و در چه وضعیتی كنترل اوضاع را به دست راننده بسپارد.
به گفته بوش چنین سیستمی با مشاهده اولین نشانه های شرایط نامساعد جاده، كنترل خودرو را به راننده می سپارد. البته این قابلیت برای خودروهای خودرانی كاربرد دارد كه هنوز فرمان دارند و به سطح ۴ یا ۵ قابلیت های خودران نرسیده اند.
خدمت مذكور در ۲۰۲۰ میلادی عرضه می گردد و از اطلاعات آب و هواشناسی Foreca استفاده می نماید. اما در آینده از اطلاعاتی استفاده می نماید كه خودروهای خودران با یكدیگر به اشتراك می گذارند. این سیستم دمای هوا داخل و خارج خودرو را در سیستم ابر حسابرسی بوش آپلود می كند.

1397/05/05
14:04:14
5.0 / 5
4588
تگهای خبر: خودرو , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است