اینترنت ها نامحدود می شوند

اینترنت ها نامحدود می شوند به گزارش شاه بلاگ وزیر ارتباطات بیان كرد: به دلیل افزایش میزان استفاده كاربران از اینترنت، فروش حجمی اینترنت متوقف گردیده و كاربران می توانند با خرید اشتراك ثابت هر میزان كه بخواهند حجم اینترنت خود را مصرف نمایند.


محمود واعظی با اشاره به تصمیم برای توقف فروش اینترنت به صورت دانلود حجمی گفت: این تصمیم برای فروش اینترنت ثابت ADSL و اینترنت ثابت TD LTE در نظر گرفته شده است.
 
وی توضیح داد: با توجه به افزایش میزان سرعت دسترسی به اینترنت از طریق موبایل، اپراتورهای موبایل روشهای مختلفی را برای كاربران درنظر گرفته اند كه به كاربر این امكان را می دهد تا با پرداخت یك مبلغ ثابت به صورت قرارداد، ماهانه و سالانه هر میزان اینترنت كه بخواهد استفاده كند. هم اكنون كاربران موبایل می توانند با پرداخت مبلغ اشتراك، برای مثال هر تعداد فیلم كه خواستند تماشا كنند. اما این موضوع هنوز برای اپراتورهای اینترنت ثابت اتفاق نیافتاده است.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینكه به دنبال این هستیم كه این اتفاق در اینترنت ثابت نیز بیافتد، گفت: با توجه به جدی شدن بحث استفاده از سایتهای ویدئویی و محتوای چندرسانه ای در كشور، اینترنت حجمی دیگر كاربردی نبوده و به سرعت به اتمام می رسد و كاربران فكر می كنند كه حجم خوری و گیگ خوری اتفاق افتاده است.
 
واعظی ادامه داد: اما ما معتقدیم كه حجم خوری اینترنت وجود ندارد. چرا كه در گذشته سرعت دسترسی به دیتا، كند بود و به همین دلیل یك ویدئو با سرعت پایین دانلود می شد اما هم اكنون كاربران ویدئو را به صورت آنلاین می بینید و متوجه میزان مصرف حجم اینترنت نمی شوند.
 
وزیر ارتباطات خاطرنشان كرد: به همین دلیل درصدد تغییر سیاست فروش اینترنت هستیم. اپراتورهای موبایل را تشویق كردیم كه سیاست گذشته خود را ادامه دهند و با شركتهای حوزه محتوا در حال قرارداد هستند تا ترافیك بر بستر شبكه ملی اطلاعات با سرعت و كیفیت بالا و باقیمت مناسب به كاربران ارائه شود. در همین حال برای تدوین دستورالعمل توقف فروش حجمی اینترنت ثابت نیز كمیته ای در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تشكیل شده است كه در حال بررسی موضوع است.
 
وی افزود: باید اپراتورهای اینترنتی متقاعد شوند كه به جای فروش حجمی اینترنت، به كاربران اشتراك ثابت و اینترنت نامحدود بدهند تا كاربران مجبور نباشند در طول ماه چند بار گیگ اینترنت خریداری كنند.
 
واعظی تصریح كرد: این تصمیم در راستای افزایش استفاده نامحدود حجم اینترنت از شبكه ملی اطلاعات صورت گرفته است تا با تسهیلات تعرفه ای مردم بتوانند از سایتهای داخلی با سرعت و كیفیت و تعرفه مناسب استفاده كنند. قرار است این دستورالعمل مردادماه به كمیسیون تنظیم مقررات ارائه و مطرح شود.
1396/04/18
17:56:13
5.0 / 5
5265
تگهای خبر: اینترنت , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است