تصاویر دست رباتیكی كه شبیه دست واقعی كار می كند

تصاویر دست رباتیكی كه شبیه دست واقعی كار می كند شاه بلاگ: محققان سیستم هوش مصنوعی ساخته اند كه به دست رباتیك می آموزد با مهارتی مشابه انسان اشیا را كنترل كند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از دیلی میل، یك سیستم جدید قابلیت ربات ها برای گرفتن، لغزاندن و بازی با اشیا را ارتقا داده است. با كمك آن ربات می توانند با مهارت مشابه انسان اشیا را كنترل كنند.
گروه تحقیقات رباتیك OpenAI از جانب الون ماسك و پیتر تیل پشتیبانی می گردد. این شركت یك دست رباتیك را طوری تعلیم داده تا بتواند با كمك یك سیستم پیچیده به نام Dactyl اشیا را كنترل كند. این دست رباتیك Shadow Dexterous Hand نام دارد.

محققان كمك كردند یك شبیه سازی رایانشی از دست رباتیك با كمك سیستم آزمون و خطا حركات جدیدی را به آن بیاموزد. این سیستم بعنوان یك مخزن اطلاعات برای دست رباتیك واقعی عمل كرد. در این فرایند هیچ گونه دخالت انسانی وجود نداشت.
محققان پروژه در این باره نوشته اند: «هرچند مهارت كنترل اشیا یك فعالیت روزانه برای انسان است، اما برای ربات ها چالش برانگیز است. ربات های امروزی به صورت معمول طوری طراحی شده اند كه كارهای خاصی را در محیط های محدود انجام دهند و به صورت كلی نمی توانند فعالیت های پیچیده را به كار گیرند. در این تحقیق ما روش هایی را برای كنترل اشیا در دست و به كارگیری آن در دست رباتیك را به صورت واقعی نشان می دهیم.»

در همین راستا نخست به دست شبیه سازی شده، دستور داده شد تا روش های مختلف برای گرفتن یك بلوك اسباب بازی را بیازماید. هدف آن بود كه دست رباتیك بدون انداختن بلوك، آن را بچرخاند تا صورت های مختلف آن را نمایش دهد. هر بار كه دست مجازی می توانست حرف درست را روی وجه درست بلوك نمایش دهد، محققان با امتیاز به او جایزه می دادند. همین طور اگر ربات اشتباه می كرد از امتیاز او كم می شد. هنگامیكه دست مجازی توانست مكعب را بچرخاند، مانع بعدی انتقال مدل به دست رباتیك واقعی بود.

محققان متوجه شدند این دست رباتیك بسیار جالب است و می تواند تمام فعالیت هایی را انجام دهد كه دست انسان قادر به انجام آن است.

1397/05/10
15:15:06
5.0 / 5
4392
تگهای خبر: ربات , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است