برای سال ۲۰۲۰ ؛

ایران میزبان مسابقات جهانی رباتیك فیرا شد

ایران میزبان مسابقات جهانی رباتیك فیرا شد شاه بلاگ: رئیس كمیته ملی رباتیك جمهوری اسلامی ایران فیرا از میزبانی ایران در بزرگترین رویداد ورزشی ربات ها در جهان در سال ۲۰۲۰ اطلاع داد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از دانشگاه صنعتی امیركبیر، سروش صادق نژاد در نشست سالیانه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیك فیرا با اشاره به حمایت های وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه صنعتی امیركبیر در توسعه فعالیت های رباتیك و هوش مصنوعی در چندسال گذشته در كشور اضافه كرد: امسال توانستیم در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیك فیرا در زمان برگزاری مسابقات جهانی سال ۲۰۱۸ در كشور تایوان حضور داشته باشیم.
وی اضافه كرد: با عرضه پیشنهادی قوی از جانب كمیته ملی رباتیك جمهوری اسلامی ایران فیرا و دانشگاه صنعتی امیركبیر (پلی تكنیك تهران)، ایران با عنایت به سابقه حضور موفق گروه های مختلف ایرانی در بخش های دانش آموزی و دانشجویی و فعالیت های علمی و پژوهشی كشور ایران در این حوزه، بعنوان میزبان رقابتهای بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی رباتیك فیرا ۲۰۲۰ انتخاب|شد.
صادق نژاد افزود: این افتخار بزرگی برای جامعه علمی كشور است كه با حضور كشورهای قدرتمند عضو فدراسیون جهانی رباتیك فیرا از مناطق مختلف دنیا همچون كانادا، ژاپن، انگلستان، آلمان، روسیه، تركیه، چین، مالزی، كره جنوبی، سنگاپور، برزیل، مكزیك، تایوان، اندونزی و فیلیپین، ایران را بعنوان میزبان این رقابت ها در سال ۲۰۲۰ و در ۲۵ سالگرد تاسیس فدراسیون برگزید تا ایران در مرداد ماه ۱۳۹۹ میزبان این رقابتها در جزیره كیش باشد.
عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیك فیرا اضافه كرد: برگزاری این رقابتها در ایران زمینه ساز ورود تیمهای مطرح رباتیك دنیا به كشور ما و شكل گیری فعالیت های مشترك با دانشگاه ها و مراكز علمی دیگر كشورها است.
وی با تاكید بر لزوم توسعه علم رباتیك و هوش مصنوعی در كشور افزود: این علم روز در دنیا كه خیلی از صنایع مختلف را در برمی گیرد؛ علاوه بر توسعه اقتصاد دانش بنیان و تولید خودكفایی در خیلی از صنایع، به نخبگان ایرانی برای راه-اندازی كسب و كارهای نوپا هم كمك خواهد نمود.
وی اضافه كرد: خوشبختانه برنامه های مختلفی در این حوزه مسابقاتی در سطح كشور توسط دانشگاه های مختلف برگزار می گردد اما برگزاری مسابقاتی در این سطح برای نخستین بار در كشور می تواند زمینه ساز تولید نگرشی جدید در فعالیت های علمی و پژوهشی و همینطور توسعه دانشگاه های نسل سوم كشور داشته باشد.
به گفته صادق نژاد، نگاه ویژه كشورهای منطقه به این علم و همینطور راه اندازی وزارتخانه هوش مصنوعی در بعضی از كشورهای همسایه، نشان دهنده اهمیت این حوزه در صنعت و توسعه كشورها بوده و ما را ملزم می كند كه می بایست برنامه ریزی، سیاست گذاری و سرمایه گذاری درستی در این بخش انجام داد.
وی به توانمندی های محققان كشور در عرصه های تولید نرم افزار و سخت افزار اشاره نمود و اضافه كرد: هم اكنون شركتهای مختلف دانش بنیان در سطح كشور و در مراكز رشد و پاركهای علمی و فناوری داخل مستقر هستند كه می بایست با شناسایی ظرفیتها و زمینه سازی فعالیت گسترده این مجموعه ها به پشتیبانی از آنها پرداخت. با پذیرفتن قابلیت ها و توانمندی های جوانان محقق ایرانی در این حوزه، جوانگرایی و سیاست گذاری درست، میتوان امید داشت تا این حوزه، كشور را از مسیرخام فروشی رهایی بخشد.
رئیس اداره انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیركبیر با اشاره به تمركز كشور بر پشتیبانی از تولیدات داخل و با عنایت به شعار سال جاری در پشتیبانی از كالای ایرانی اظهار داشت: تولیدات با كیفیت و قیمت مناسب در داخل در حوزه رباتیك و هوش مصنوعی امكان پذیر بوده و برگزاری مسابقات بهانه ای برای تشویق، ترغیب، ترویج و بالابردن اطلاعات محققین این حوزه، پشتیبانی از كسب مهارت پژوهشگران و در نهایت محلی برای تبادل این دانش با دنیاست.
صادق نژاد اظهار داشت: با برنامه های جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در توسعه این علم و حمایت و پشتیبانی دولت، دانشگاه صنعتی امیركبیر بعنوان پیشتاز توسعه پایدار در كشور و یكی از پیشگامان این حوزه، بتواند با همكاری سایر دانشگاههای مطرح كشور، نهادهای دولتی و خصوصی این رویداد را به بهترین نحو ممكن برگزار نماییم.

1397/05/21
13:38:18
5.0 / 5
4533
تگهای خبر: پژوهش , توسعه , تولید , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است