چینی ها رونمایی كردند

ربات پرستار سالمندان

ربات پرستار سالمندان شاه بلاگ: چینی ها امسال در ˮكنفرانس جهانی ربات ۲۰۱۸ˮ (۲۰۱۸ World Robot Conference) از یك ربات جالب و بسیار كارآمد رونمایی كردند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از چاینادیلی، امسال در كنفرانس جهانی ربات ۲۰۱۸ پكن، چینی ها از یك ربات كه برای خدمت به سالمندان توسعه داده شده، رونمایی كردند.
"فنگ فنگ"(Fang Fang) یكی از بازدیدكنندگان این كنفرانس اظهار داشت: این ربات واقعا بامزه بود و به طرز جالبی آواز اپرا می خواند. من قصد دارم تا یكی از این ربات ها را برای والدینم خریداری كنم.
نام این ربات ها iPal است. ربات مذكور به لمس كردن واكنش نشان داده است و هنگامیكه كاربران آن را صدا می زنند، سر خویش را به سمت كاربران تكان داده و مكالمات ساده ای را با آنها انجام می دهد.
علاوه بر آواز اُپرا خواندن، ربات یاد شده می تواند وضعیت آب و هوایی را به كاربران بگوید و به كاربران یاد آوری كند تا داروهایشان را مصرف كنند.
ربات مذكور توسط شركت "AvatarMind" كه یك كمپانی ساخت ربات در شهر نانجینگ چین است، توسعه یافته است.
"ونگ ونپینگ"(Wang Wenping) مدیر فروش این ربات ها اظهار داشت: این ربات ها به منظور كمك به سالمندان در انجام كارهای روزانه و داشتن یك دوست در زمان تنهایی توسعه داده شده است. جمعیت سالمندان چینی رو به افزایش است و از آنجایی كه اغلب فرزندان آنها به علت مشغله كاری كنار آنها نیستند، این ربات می تواند بسیار كارآمد باشد.
این ربات با تشخیص حركات و چهره فرد می تواند هشدارهایی را كه از نظر آن امكان دارد علایم یك بیماری مشكوك باشد را شناسایی كرده و برای فرزندان آن فرد ارسال نماید.
در این كنفرانس همینطور كمپانی"Zhongrui Funing Robotics" از ربات خود به نام "P-Care" كه قد آن ۱.۵ متر است رونمایی نمود.
ربات "P-Care" بر مبنای یك شخصیت كارتونی مشهور چینی به نام "the Monkey King" تولید شده است.
این ربات می تواند حرف بزند، آواز بخواند، برقصد و به سالمندان یادآوری كند كه ورزش كنند. هم چنین این ربات می تواند در خوردن غذا و نوشیدنی هم به افراد سالخورده كمك نماید.
P-Care با اندازه گیری فشار خون، درجه حرارت بدن و ضربان قلب سالمندان قادر به نظارت بر شرایط سلامت آنها هم است.
ونگ در آخر اضافه كرد: حتی هوشمندترین ربات ها هم نمی توانند به صورت كامل جایگزین انسان ها در مراقبت از سالمندان شوند. ربات ها می توانند سالمندان را سرگرم كرده و از آنها مراقبت كنند، اما باز هم تمام سالمندان نیاز دارند تا در كنار خانواده خود باشند.



1397/05/28
23:43:11
5.0 / 5
4357
تگهای خبر: توسعه , جهان , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است