دستگاه جدید ثبت نوار مغز و عصب توسط محققان كشور

دستگاه جدید ثبت نوار مغز و عصب توسط محققان كشور محققان كشور موفق به تولید نسخه های جدید دستگاه ثبت نوار مغز، عصب و عضله شدند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، یك شركت دانش بنیان ایرانی اقدام به گسترش تولید دستگاه هایی برای ثبت فعالیت های الكتریكی مغز و همینطور فعالیت های الكتریكی عصب و عضله كرده است.
شهباز عسكری مدیرعامل این شركت اظهار داشت: این شركت با سابقه ای ۲۰ ساله، در زمینه تولید دستگاه های نوار مغز (EEG)، نوار عصب و عضله (EMG) و لوازم جانبی آنها و همینطور عرضه خدمات بعد از فروش فعالیت می كند.
وی اضافه كرد: در طول این سال ها مدل های متفاوتی از این دستگاه ها توسط شركت تولید شده كه به متخصصان مغز و اعصاب، مراكز تحقیقاتی و بیمارستان ها عرضه شده است. برپایه نظرات منتقدانه و مفید كاربران نهایی این دستگاه ها، بخش تحقیق و توسعه شركت در جهت ارتقای محصولات خود گام برداشته و هم اكنون مدل های تازه ای عرضه كرده است.
عسكری خاطرنشان كرد: این مدل ها كاملا قابل مقایسه و رقابت با نمونه های خارجی خود بوده و سطح نویزپذیری آن ها بسیار پایین است. علاوه بر این، طراحی نرم افزار آن ها به گونه ای است كه به راحتی برای كاربر قابل استفاده یا در اصطلاح كاربرپسند است. همینطور با عنایت به تكنولوژی های به كار رفته در طراحی و ساخت این محصولات، در مقایسه با نمونه های خارجی، قیمت بسیار مناسبی دارند.
وی با اشاره به اینكه كیفیت دستگاه ها به گونه ای است كه علاوه بر تاییدیه وزارت بهداشت، موفق به دریافت گواهی CE، ISO ۱۳۴۸۵ و گواهی سلامت كشور كانادا (Health Canada) شده اند، عنوان كرد: از جمله خصوصیت های مدل جدید دستگاه ثبت نوار مغز (EEG)، كاهش میزان نویزپذیری و هم چك كردن امپدانس الكترودها (Impedance checking) است كه امكان كنترل كردن امپدانس الكترودهای متصل به سر بیمار برای ثبت سیگنال را به كاربر می دهد.
مدیرعامل این شركت اضافه كرد: بدین ترتیب كاربر پیش از ثبت سیگنال، می تواند از كیفیت اتصال الكترودها بر روی سر اطمینان حاصل كند. همین طور می توان به طراحی نرم افزار آن اشاره كرد. قابلیت Brain Mapping طیف فركانسی را برای یك بخش یا كل سیگنال ثبتی می دهد. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است كه كاربر هر تركیب مونتاژ مختلف كه بخواهد را می تواند تعریف كرده و بر مبنای آن ها گزارش نهایی را تهیه كند. همچنین، نسبت به مدل های پیشین این شركت، مدل جدید قابلیت ثبت سیگنال تا ۳۲ كانال را دارد.
وی با تاكید بر این مورد كه در مورد دستگاه ثبت نوار عصب و عضله (EMG)، تلاش های زیادی به منظور تغییر طراحی سخت افزار دستگاه به منظور كاهش نویزپذیری صورت گرفته است، اضافه كرد: همین طور می توان از خصوصیت های نرم افزاری آن یاد كرد، به گونه ای كه با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین (Machine learning)، امكان شخصی سازی تست ها برای كاربران وجود دارد.
عسكری با بیان این مورد كه با عنایت به نیاز بازار و تقاضای مشتریان، لازم دیدیم تا تولید محصولات خویش را افزایش دهیم اظهار داشت: از این رو برای تامین مواد اولیه این دستگاه ها، تقاضای تسهیلات از صحا كردیم كه با همكاری و موافقت صندوق حمایت از صنایع الكترونیك مواجه شدیم و روند دریافت تسهیلات به خوبی پیش رفت.
وی اضافه كرد: با تسهیلات صحا توانستیم بخشی از این مواد اولیه مورد نظر را خریداری كرده و به هدف خود كه همان گسترش تولیدات بود دست پیدا كنیم.

1396/08/12
23:26:51
3.3 / 5
5178
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نوار مغز:
دستگاه ثبت نوار مغز و ساخت ایران ! خیلی جالبه
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است