ذهن شما را در آینده خواهیم خواند

ذهن شما را در آینده خواهیم خواند به گزارش شاه بلاگ پژوهشگران ادعا می كنند كه شاید به زودی خواندن ذهن دیگران به سادگی سر كردن یك كلاه باشد.


Mary Lou Jepsen یكی از مدیران سابق فیسبوك ابراز امیدواری كرده كه به زودی برقراری ارتباط به سبك تله پاتی را به واقعیت بدل خواهد كرد.
 
او كه قبلا به عنوان مدیر واحد تكنولوژی نمایشگر آكیلس (از جمله شركت های خریداری شده توسط فیسبوك) كار می كرد، سال گذشته از سمت خود استعفا داد تا در زمینه توسعه تكنولوژی های تصویربرداری جدید مشغول به كار شود و قدمی را برای درمان بیماری ها بردارد.
 
اندكی بعد Jepsen با Openwater آشنا شد؛ شركتی كه تلاش دارد دستگاهی با قابلیت های یك MRI بزرگ منتها با شكل و شمایل یك پوشیدنی سبك بسازد.
 
اما Jepsen كه قبلا در واحد اكس گوگل، MIT و اینتل هم كار كرده می گوید، ایده اصلی كوچك سازی دستگاه های غول پیكر MRI است كه در بیمارستان ها وجود دارند و تبدیل كردنشان به LCDهای منعطف كه می توان آنها را درون یك كلاه اسكی جاسازی كرد و با استفاده از نور مادون قرمز از اتفاقاتی كه درون مغز یك فرد رخ می دهد، مطلع شد.
 
تله پاتی راهكاری مناسب برای رقابت با هوش مصنوعی است
او این محصول را روشی بالقوه برای سرعت دادن به ارتباطات انسانی می داند و معتقد است كه ارتباط فكری به مراتب از دیگر شیوه های آن سریع تر است و در نهایت به انسان امكان می دهد با هوش مصنوعی كه ظاهرا قرار است شغل هایمان را از ما بگیرد به رقابت بپردازد.
 
با این همه بد نیست بدانید كه دانشمندان با استفاده از اسكن های MRI توانستند تشخیص دهند كه آیا افراد مشغول فكر كردن به اشیاء آشنایی نظیر موز هستند و حتی شكل گیری برخی افكار پیچیده در آنها را تایید نمودند، هرچند كه نمی توان گفت كه امكان خواندن ذهن افراد فراهم شده است.
 
Jepsen در پایان اشاره كرده كه تیم تحت سرپرستی اش تلاش دارد كلاهی بسازد كه تنها در صورت تمایل فرد كار می كند و همچنین افكاری كه شخص استفاده كننده از كلاه تمایلی به اشتراك گذاری شان ندارد را هم فیلتر نماید.
1396/04/19
17:59:51
5.0 / 5
5733
تگهای خبر: تكنولوژی , فناوری , فیس بوك , هوش مصنوعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است