فضانورد اماراتی در سال 2019 به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز خواهدنمود

فضانورد اماراتی در سال 2019 به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز خواهدنمود شاه بلاگ: رئیس سازمان فضایی روسیه-روسكاسموس- گفت فضانورد اماراتی در سال 2019 به ایستگاه فضایی بین المللی سفر خواهدنمود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا؛ دیمیتری راگوزین رئیس سازمان فضایی روسیه-روسكاسموس- كه در یك كنفرانس مطبوعاتی سپس اتصال ناو كیهانی سایوز ام.اس-11 با خبرنگاران صحبت می كرد گفت: ما در تماس با همكاران مان در امارات هستیم و با آنها تعامل كامل داریم. شهروندان اماراتی الان در مركز آموزش فضانوردان، بدون هیچ توقفی تحت نظارت آموزشیاران این مركز مشغول طی دوره مخصوص سفر به فضا هستند و به كار خود ادامه می دهند و ما تلاش داریم طبق قولی كه داده شده آنها در سال 2019 به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز كنند.
راگوزین اشاره نمود كه پیش از پرتاب ناو سایوز ام.اس-11 در 3 دسامبر، كارشناسان روسكاسموس تصمیم گرفتند برنامه پرواز جدید را طراحی نمایند.
وی اضافه كرد: با عنایت به اینكه برنامه سایوز ام.اس-11 با موفقیت انجام شد و اینك فضانوردان در ایستگاه كار خودرا آغاز خواهند كرد، برای ما فرصت برنامه ریزی جدید وجود دارد و ما از فردا بحث و برنامه ریزی جدید را شروع خواهیم كرد.
هزاع المنصوری ۳۴ ساله و سلطان النیادی ۳۷ ساله دو فضانورد انتخاب شده برای این ماموریت هستند كه توسط كارشناسان مركز آموزش پروازهای فضایی روسیه، از میان ۴ هزار اماراتی داوطلب، سپس درنوردیدن مراحل مختلف انتخاب شدند.



نخست وزیر امارات متحده عربی پارسال وعده داده بود كه طی پنج سال آینده چهار اماراتی را به ایستگاه فضایی خواهد فرستاد.
به گفته وی این كشور برای فعالیت در حوزه فضا پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می نماید. امارات همین طور می خواهد قبل از دیگر كشورهای عربی و تا سال ۲۰۲۱ میلادی، كاوشگری بدون سرنشینی را به مدار مریخ بفرستد.
اولین فضانورد جهان عرب، سلطان بن سلمان آل سعود بود كه در سال ۱۹۸۵ از عربستان سعودی با شاتل آمریكا به فضا فرستاده شد. دو سال سپس آن باز محمد فارس، خلبان نیروی هوایی سوریه یك هفته را در ایستگاه فضایی میر جماهیر شوروی گذراند.



1397/09/13
15:12:01
5.0 / 5
4686
تگهای خبر: بین الملل , جهان , سرمایه گذاری , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است