در طرح پیشنهادی شركت لیفت

خودروی خودران با عابران صحبت می كند!

خودروی خودران با عابران صحبت می كند! به گزارش شاه بلاگ آژانس موبایلی ˮلیفتˮ، یك طرح پیشنهادی برای رانندگی ایمن با خودروی خودران عرضه داده كه در آن، هشدارهایی برای عابران پیاده نمایش داده می شود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك اكسپلور، شركت آمریكایی "لیفت"(Lyft)، طرح جدیدی برای سیستم اطلاع رسانی وسایل نقلیه خودران عرضه داده است.
این طرح پیشنهاد می دهد كه برای جلوگیری از بروز تصادف با عابران و خودروهای دیگر، هشدارهای ایمنی روی شیشه جلوی خودروهای خودران نمایش داده شود.
در این طرح، راه هایی برای برقراری ارتباط با انسان های اطراف وسایل نقلیه خودران عرضه شده اند. هنگامی كه عابری به خودروی خودران نزیك می شود، نام او روی شیشه جلوی خودرو نمایش داده می شود. خودروی خودران، این اطلاعات را در اختیار وسایل نقلیه دیگر هم می گذارد و می تواند دوچرخه سواران را از ایمنی راه آگاه كند.
نكته قابل توجه در طرح مورد نظر، اعتماد به شركت نیست بلكه رانندگان باید به هوش مصنوعی مورد استفاده خود اعتماد كنند. در نتیجه، صرفا روشن شدن یك چراغ، برای جلب اعتماد رانندگان كافی نخواهد بود.
در مقاله ای كه در این رابطه انتشار یافته، آمده است: شركت ها باید سیستمی برای وسایل نقلیه خودران عرضه كنند كه بتواند ارتباط موثری با آنچه دیده می شود، برقرار كند. هنوز نمی توان از عملكرد خودروی خودران بدون حضور انسان تصوری داشت و بدون ارتباط كامل بین وسیله نقلیه و عابران، هر كدام از حركات عابر پیاده، مثل یك شرط بندی به نظر می آید.


برپایه این طرح، سیستم ابتدا موقعیت افراد اطراف خودروی خودران را تشخیص می دهد و سپس، با انتخاب پیام مناسبی كه روی خودرو نمایش داده می شود، عابر را آگاه می كند. تشخیص عابر و تعیین موقعیت او، با كمك ابزار محاسباتی وسیله نقلیه خودران صورت می گیرد.
برپایه توصیف شركت لیفت از طرح جدید، در این سیستم برای نمایش هشدار، از پنل LCD/LED، اسپیكر برای ارسال پیام صوتی و پروژكتور استفاده می گردد. همینطور این سیستم، یك سرویس تطابق خودران رانندگی دارد كه روی شیشه جلوی خودرو، قابل نمایش است. این سیستم، به حسگرهایی مجهز خواهد بود كه برای انتخاب بهترین پیام، موقعیت، نزدیكی و سرعت عابر را تعیین می كند.
گفتنی است كه پیشتر شركت هایی همچون "اوبر"(Uber)، طرح ارتباط میان وسایل نقلیه خودران و عابران پیاده را عرضه داده بودند.
طرح "سیستم اطلاع رسانی وسایل نقلیه خودران" در آوریل سال جاری به ثبت رسیده و به تازگی به صورت عمومی مطرح گردیده است.



1397/09/26
13:58:09
5.0 / 5
4812
تگهای خبر: خودرو , سرویس , سیستم , هوش مصنوعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است