بهترین چاپگرهای ۳ بعدی سال ۲۰۱۸ را بشناسیدبعلاوهتصاویر

بهترین چاپگرهای ۳ بعدی سال ۲۰۱۸ را بشناسیدبعلاوهتصاویر شاه بلاگ: در سال ۲۰۱۸، چاپگرهای سه بعدی گوناگونی به بازار عرضه شده اند كه هر كدام خاصیت های منحصر به خودرا دارند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، چاپگرهای سه بعدی به تدریج ارزان تر و بهتر می شوند و راحت تر در دسترس قرار می گیرند. شاید در ابتدا، مدلهای كمتری از چاپگرهای سه بعدی وجود داشت كه كار كردن با آنها دشوار و هزینه آنها بالا بود اما هم اكنون شرایط متفاوت می باشد.
حالا چاپگرهای سه بعدی در شكل ها و اندازه های گوناگونی در دسترس هستند كه با گذشت زمان به كارآیی آنها اضافه میگردد اما با وجود تنوع چاپگرهای موجود در بازار، انتخاب یك مورد مناسب كار دشواری است.
با به انتها رسیدن سال ۲۰۱۸، بهترین چاپگرهای سه بعدی به ترتیب معرفی شده اند تا امكان انتخاب برای كاربران، ساده تر باشد.

"فرمبلز فرم۲"(FORMLABS FORM ۲)


می توان اظهار داشت كه چاپگر شركت "فرمبلز"(Formlabs) موسوم به فرم۲، بهترین نوع چاپگر سه بعدی است. طراحان محصولات، مهندسان و هر كسی كه به اشیای چاپ سه بعدی با كیفیت بالا نیاز دارد، می تواند از این چاپگر بی نهایت دقیق استفاده نماید.
سیستم رزین این چاپگر علاوه بر مدیریت ساده مواد، امكان چاپ در اندازه بزرگتر و پاكسازی سیستم را باز فراهم می آورد. فرم۲ می تواند به صورت خودكار نوع رزین به كار رفته را تشخیص دهد و به كاربر كمك نماید میزان ذخیره رزین دستگاه را بررسی كند.
جهت استفاده از این چاپگر، كافیست مدل مورد نظر را در نرم افزار "طراحی به كمك رایانه"(CAD) طراحی كنید و با زدن دكمه چاپ، نسبت به هدایت خودكار و شكل دادن به مدلهای سه بعدی خود اقدام نمایید.
چاپ سه بعدی حرفه ای، كار ساده ای نیست. كاربر باید طرح های چاپ شده را با اتصال به وای -فای ارسال نماید و مدیریت آنها را با كمك صفحه كلید لمسی انجام دهد. در طول فرآیند چاپ، با كمك مكانیسم به كار رفته در چاپگر و مخزن گرم رزین، اشیای محكم و قابل اطمینانی شكل می گیرند.
بااینكه فرم۲، قیمت بالایی دارد اما كیفیت آن از همه چاپگرهای موجود در این لیست بهتر است.
در واقع، فرم۲، كامل ترین و دقیق ترین چاپگر سه بعدی است و قوی ترین ساختار را دارد. مهم ترین نكته درباره فرم۲ این است كه به رغم پیشرفته بودن، به راحتی می توان از آن استفاده كرد؛ در نتیجه كاربران غیرحرفه ای هیچ مشكلی در استفاده از آن نخواهند داشت.
جنس فرم۲ باز با چاپگرهای دیگر كاملا متفاوت می باشد. در ساخت این چاپگر به جای حرارت دادن رشته پلاستیكی و خارج كردن آن از یك نازل برای ساخت لایه به لایه اشیا، از یك سیستم طراحی لیزری استفاده میگردد تا اشیا با كمك یك رزین ماوراءبنفش ساخته شوند. هنگامی كه لیزر به رزین می تابد، لایه نازكی روی آن شكل می گیرد تا به شكل جامد درآید.
فرم۲، تنها چاپگری نیست كه در آن از این روش استفاده شده اما ساده ترین چاپگر جهت استفاده است.
قیمت چاپگر فرم۲، ۳۵۰۰ دلار تعیین شده است.

"لولزبوت مینی" (LULZBOT MINI)


چاپگر لولزبوت مینی، بهترین چاپگر جهت استفاده افرادی است كه قصد دارند كار چاپ سه بعدی را اخیرا آغاز كنند.
این چاپگر تمام فلز، بسیار قابل اطمینان است و یك سیستم خودكار دارد كه برای ساخت اشیا هم در اندازه بزرگ و هم در اندازه كوچك، كارآمد است. لولزبوت مینی با بهره گیری از فناوری چاپ سه بعدی و داشتن یكی از بیشترین حجم های چاپ در بین چاپگرهای هم سطح خود، آماده كار است.
با وجود چاپگر لولزبوت مینی، كاربران می توانند از مزایای داشتن یك چاپگر پیشرفته بهره مند شوند و در آن از مواد جدیدی استفاده كنند. این چاپگر، اشیای چاپ سه بعدی را تا زمانی كه گرم هستند در خود نگه می دارد و آنها را سپس سرد شدن نمایش می دهد.
این چاپگر علاوه بر امكان استفاده آسان، فرصت زیادی برای یادگیری و پیشرفت فراهم می آورد. كاربران تازه كاری كه در جستجوی یك چاپگر بسیار مطمئن و همه كاره هستند، می توانند لولزبوت مینی را برای كار خود انتخاب كنند.
هم اكنون، چاپگرهای بسیاری برای افراد غیرحرفه ای در بازار وجود دارد اما تعداد كمی از آنها به درستی كار می كنند. با توجه به این چاپگر، كاربر می تواند سه نوع وضوح بالا، متوسط و پایین را انتخاب نماید تا دیگر نیازی به استفاده از تنظیمات گیج كننده مانند سرعت جداسازی، چگالی یا دما نداشته باشد. این فقدان دسترسی موجب میگردد دستگاه راحت تر عمل كند اما كار با چاپگر را در ابعاد بزرگ دشوار می سازد.
لولزبوت مینی، گزینه خوبی برای زمانی است كه تنها به تنظیمات ساده مانند دما، سرعت و ارتفاع لایه مورد نظر نیاز است و در عین حال، ابزار پیشرفته ای برای كنترل جزء به جزء پارامترهای چاپ به حساب می آید.
لولزبوت مینی، با قیمت ۱، ۲۵۰ دلار عرضه شده است.

"مونوپرایس مینی دلتا"(MONOPRICE MINI DELTA)


چاپگر مونوپرایس مینی دلتا، بهترین و امیدواركننده ترین چاپگری است كه با قیمت پایین عرضه شده است. این چاپگر با داشتن هزینه كم كیفیت بالای چاپ، در لیست بهترین چاپگرهای سه بعدی قرار دارد.
مینی دلتا، یك قاب استیل دارد كه با آلومینیوم مشكی پوشیده شده است و میزان وضوح لایه آن به ۵۰ میكرون می رسد؛ در نتیجه می توان اظهار داشت كه این چاپگر یك اسباب بازی نیست و واقعا كارآیی دارد.
با این وجود، هزینه پایین تنها مزیت مونوپرایس مینی دلتا نیست. این چاپگر علاوه بر داشتن قیمت كم، به یك صفحه قابل گرم شدن و یك صفحه LCD مجهز است؛ در نتیجه، از پیچیدگی جلوگیری میگردد و امكان اشتباه در چاپ به شدت كاسته می شود. این امكانات معمولا در چاپگرهایی با قیمت بیشتر از ۱۰۰۰ دلار موجود است اما این چاپگر، چنین شرایطی را با هزینه كم برای كاربر فراهم می آورد.
علاوه بر امكانات مذكور، قابلیت تنظیم گرما در مونوپرایس مینی دلتا فراهم است تا كاربر بتواند چاپ را با استفاده از مواد متفاوتی انجام دهد. این چاپگر به خاطر داشتن بستر قابل گرم شدن می تواند سطح اشیای چاپ شده را تنظیم كند؛ در نتیجه نیازی به انجام اندازه گیری قبل از چاپ توسط كاربر نیست.
با وجود امكانات این چاپگر نمی توان اظهار داشت كه به خاطر هزینه پایین، انتخاب مناسبی برای افراد تازه كار نیست.
قیمت چاپگر مونوپرایس مینی دلتا، ۱۶۰ دلار تعیین شده است.

"آنی كوبیك فوتون" (ANYCUBIC PHOTON)


چاپگر آنی كوبیك فوتون كه شاید یكی از جذاب ترین محصولات موجود بازار باشد، علاوه بر داشتن قیمت پایین، می تواند چاپ اشیا را به صورت كامل و با در نظر گرفتن تمام جزئیات انجام دهد.
این چاپگر با وجود قیمت كم، قابلیت تولید اشیا را با جزئیات كامل دارد و در فرآیند چاپ می تواند لایه های بسیار نازكی را چاپ كند كه باریك تر از پهنای موی انسان هستند اما جزئیات را شامل می شوند.
این محصول در مقایسه با چاپگرهای سه بعدی دیگر، بسیار كارآمد است و تنظیم و استفاده از آن كار سختی نیست. اشیای چاپ شده با آنی كوبیك فوتون، با داشتن وضوح ۲۵ تا ۱۰۰ میكرون، بسیار چشمگیر هستند.
آنی كوبیك فوتون، بسیار فشرده و در اندازه كارآمد نمایش شده و دستورالعمل های لازم برای سوار كردن و پاكسازی را به همراه دارد.
بااینكه قیمت آنی كوبیك فوتون، بسیار پایین است اما مشكلات مخصوص به خودرا باز دارد. رزین به كار رفته در این چاپگر، چسبناك، بدبو و كمی سمی است؛ در نتیجه باید هنگام كار با آن مراقب بود. كاربران باید جهت استفاده از این چاپگر، دستكش داشته باشند تا از هرگونه تماس با رزین خودداری شود. همین طور برای درنوردیدن مراحل پردازش، به صبر و فضای بسیاری نیاز است و تمیز كردن آن باز كاری زمان بر خواهد بود.
شاید آنی كوبیك فوتون، انتخاب ایده آلی برای افراد تازه كار نباشد. از آنجائیكه سپس كار با این چاپگر، تمام قطعات باید با اتانول شسته شوند و صفحه چاپگر باز تمیز شود، كاربران مراحل بسیاری را پیش رو خواهند داشت.
چاپگر آنی كوبیك فوتون، با قیمت ۴۹۹ دلار به بازار عرضه شده است.

"مونوپرایس میكر سلكت پلاس" (MONOPRICE MAKER SELECT PLUS)


بااینكه شركت مونوپرایس، قبل از این باز چاپگرهای بسیاری نمایش داده اما هیچ كدام مانند این نسخه، كارآمد و در عین حال ارزان قیمت نبوده اند.
چاپگر مونوپرایس میكر سلكت پلاس كه بهترین چاپگر با قیمت كمتر از ۵۰۰ دلار است، همه خاصیت های لازم برای یك چاپگر سه بعدی را شامل میگردد.
تا قبل از این، یافتن چاپگری با هزینه كمتر از ۱۰۰۰ دلار كه به صفحه قابل گرم شدن، قالب ثابت و اكسترودر مجهز باشد، كار دشواری بود اما حالا، همه این گزینه ها با هزینه بسیار كم در مونوپرایس میكر سلكت پلاس وجود دارند. این چاپگر، قابلیت كار كردن با مواد بسیاری دارد و به جای داشتن دكمه های فیزیكی، به یك پنل LCD لمسی مجهز است.
چاپگر مونوپرایس، دو قسمت مجزا دارد كه سپس باز كردن بسته بندی آن باید با كمك چهار پیچ و در بعضی موارد اتصال به برق روی هم سوار شوند. یك كتاب راهنما در بسته بندی مونوپرایس قرار دارد كه می تواند به كاربران در فرآیند تنظیمات كمك نماید و كیفی كه به همراه چاپگر نمایش می شود، حاوی تمام ابزار مورد نیاز جهت راه اندازی آن است.
مونوپرایس سپس سوار شدن دو قطعه و اتصال به برق، مانند هر چاپگر سه بعدی دیگری عمل می كند و با زدن كلید روی صفحه لمسی، آماده انجام دادن فرآیند چاپ است.
صفحه لمسی چاپگر، گزینه ای است كه شاید قبل از این، كسی به داشتن آن فكر نمی كرد اما حالا كنار گذاشتن طرح دسته كنترل، بهترین گزینه مونوپرایس است كه یكنواختی هدایت سیستم چاپگر را برطرف می كند.
چاپگرهایی كه با قیمت كمتر از ۵۰۰ دلار عرضه می شوند، معمولا امكان چاپ در طول، عرض و ارتفاع بیشتر از شش اینچ را ندارند اما این چاپگر جدید می تواند چاپ را در ابعاد هفت اینچی انجام دهد. در نتیجه، كاربر نه تنها می تواند بخش های بزرگتری را چاپ كند بلكه از عهده چاپ بخش های كوچك بیشتری باز برمی آید.
قیمت چاپگر مونوپرایس میكر سلكت پلاس، ۳۹۹ دلار تعیین شده است.

"پروساI۳ MK۲" (PRUSA I۳ MK۲)


پروسا، كاربردی ترین چاپگر سه بعدی برای كارهای تجاری است و در سال ۲۰۱۶ باز پركاربردترین چاپگر سه بعدی بود.
این چاپگر در سال ۲۰۱۲ توسط "جوزف پروسا"(Josef Průša) ابداع شد. رونمایی از مدل i۳ MK۲ آن در سال ۲۰۱۶ و مدل MK۲S آن در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت. آخرین نسخه پروسا موسوم به "i۳ MK۳" كه در سپتامبر سال ۲۰۱۷ نمایش شد، نسبت به مدلهای پیشین پیشرفت قابل توجهی داشته است.
هزینه كم و سادگی استفاده از پروسا، آنرا به یك چاپگر پرطرفدار در بین علاقمندان و افراد حرفه ای تبدیل نموده است.
پروسا I۳ MK۲، بهترین چاپگری است كه خود كاربر از عهده ساخت آن برمی آید. كاربر می تواند با سوار كردن قطعات چاپگر، در هزینه ها صرفه جویی كند.
شاید چاپگرهای دیگری باز شبیه به پروسا وجود داشته باشند اما عملكرد هیچكدام از آنها مانند این چاپگر نیست. پروسا، سال ها آزمایش و تنظیم را پشت سر گذاشته و با الهام از چاپگرهای سه بعدی متفاوتی تولید شده است؛ در نتیجه حدودا یك ماشین كوچك قابل اطمینان است.
پروسا با داشتن قابلیت تنظیم دما می تواند امكان استفاده از مواد گوناگون را فراهم آورد و در فرآیند چاپ، عملكرد بی نقصی دارد.
سوار كردن چاپگر، اولین گام در دنیای چاپ سه بعدی شمرده می شود و كاربر باید در این مرحله، اصول ساخت یك چاپگر را درك كند. با وجود چاپگر پروسا، نباید نگران این مساله باشید چونكه سوار كردن قطعات پروسا، بسیار ساده است و برای ساخت آن نیازی به لحیم كاری نیست. تمام كابل ها به اندازه بریده شده اند و اتصالات حرفه ای بین آنها وجود دارد. دشوارترین نكته نصب چاپگر از نظر الكترونیكی، وصل كردن رابط ها به برد اصلی است.
یكی از مهم ترین خاصیت های پروسا، قابلیت ارتقاء آن است؛ در نتیجه اگر یك چاپگر سه بعدی خریداری كنید، در آینده می توانید آنرا به نسخه جدیدتر ارتقا دهید و نیازی به خریدن همه مدلهای جدید نخواهید داشت. قابلیت ارتقا نه تنها روش خوبی برای پس انداز است بلكه می تواند به كاربر در یادگیری ساختار سخت افزار چاپگر كمك نماید.
این چاپگر، با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه شده است.

ترجمه و گردآوری: روجا تحریری




1397/10/06
15:05:19
5.0 / 5
4660
تگهای خبر: پیشرفت , تولید , دستگاه , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است