جذب سرمایه ۳۵ میلیون دلاری برای توسعه توالی سنجی

جذب سرمایه ۳۵ میلیون دلاری برای توسعه توالی سنجی شاه بلاگ: یك استارت آپ برای توسعه فناوری توالی سنجی موفق به جذب سرمایه ۳۵ میلیون دلاری شد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، بازار جهانی توالی سنجی به حدی رسیده كه دیگر صحبت از این بازار یك شوخی محسوب نمی گردد بطوریكه مؤسسه Grand View Research این بازار را ۲۷.۶ میلیارد دلار پیش بینی می كند. از این رو شركت های متعددی در حال سرمایه گذاری در حوزه توالی سنجی هستند.
برای مثال در ضمن یك سال قبل استارت آپ «۱۰ ایكس ژنومیكس» (۱۰X Genomics) موفق شده تا صد میلیون دلار بودجه برای توسعه این فناوری به دست آورد. Verge Genomics، Sophia Genetics و Shivom در مجموع در ضمن یك سال قبل صد میلیون دلار روی ۱۰ ایكس ژنومیكس سرمایه گزاری نموده اند.
این شركت ۷ سال قبل افتتاح شد و هم اكنون با سرعت در حال رشد است. ۱۰ ایكس ژنومیكس اخیراً اعلام نمود كه موفق به جذب حمایت مالی جدیدی به ارزش ۳۵ میلیون دلار شده است. این شركت در حوزه ابزارهای آنالیزی و نقشه برداری ژن فعالیت دارد.
۱۰ ایكس ژنومیكس یكی از شركت های موفق در حوزه نقشه برداری ژنوم بوده بطوریكه از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ درآمد این شركت ۲۰ برابر شده است. ۱۰ ایكس ژنومیكس دفتر و كارخانه ای در كالیفرنیا راه اندازی كرده و فعالیت جدی در سنگاپور و چین دارد. بگفته مسئولان این شركت، ۱۰ ایكس ژنومیكس می خواهد وارد بازار در حال رشد آسیا شود بدین سبب تا چند ماه آینده ۲۰۰ كارمند جدید استخدام خواهدنمود.
ساكسونوف مدیرعامل این شركت اظهار داشت: ما در طول یك سال قبل رشد و گسترش قابل توجهی را تجربه كردیم. این سرمایه گذاری جدید به ما اجازه می دهد تا این مسیر را در سال ۲۰۱۹ باز ادامه دهیم و در نهایت بتوانیم روی زندگی میلیاردها نفر در سراسر جهان تأثیرگذار باشیم. نكته جالب این است كه ما تازه آغاز نموده ایم.
۱۰ ایكس ژنومیكس روی تجاری سازی فناوری توالی سنجی DNA كار می كند و از سه سال قبل فروش محصولات خودرا به دانشگاه ها و بخش دولتی و همین طور آزمایشگاه های توسعه دارو آغاز نموده است. این شركت سال ۲۰۱۸ موفق به كسب ۷۰ میلیون دلار درآمد شده است كه پیش بینی می شود با افزایش تقاضا در بازار و بهبود فناوری این شركت، درآمد ۱۰ ایكس ژنومیكس باز هم افزایش یابد.
این شركت با تركیب شیمی، بیوانفورماتیك و میكروسیال مبادرت به توسعه فناوری آنالیز سلولی می كند. تن ایكس ژنومیكس چندی قبل فناوری برای مشخصه یابی و بیان ژن در حجم بالا را نمایش داد.

1397/11/23
13:19:55
5.0 / 5
4623
تگهای خبر: آزمایشگاه , تجاری سازی , توسعه , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است