هوش مصنوعی در گوشی های هواوی

هوش مصنوعی در گوشی های هواوی شاه بلاگ: مدیر اجرایی كمپانی هواوی، آقای یو چنگ‌دونگ، در كنفرانس اینترنت كشور چین كه در سال جاری برگزار گردید، اعلام نمود كه این شركت درحال توسعه پردازنده‌ای جدید مجهز به هوش مصنوعی می باشد.


به جرات می‌توان گفت ترند این روزهای دنیای تكنولوژی، دستیار‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی بوده و تقریبا اغلب شركت‌ها درحال ورود به این زمینه از فناوری هستند. اخیرا دو غول بزرگ دنیای پردازنده‌ها یعنی كوالكام و مدیا‌تك هم به‌صورت رسمی بیان كردند كه به عرصه ساخت تراشه‌های هوشمند برای قرارگیری در دستیارهای صوتی، ورود پیدا كرده‌اند.
 
چندی پیش، كوالكام تعدادی از چیپ‌ست‌های جدید خود را كه به هوش مصنوعی مجهز شده‌اند، معرفی كرد و رقیب همیشگی یعنی مدیاتك نیز در ماه مه از تراشه هوشمند خود به نام MT8516 پرده‌برداری و اعلام كرد كه قرار است این پردازنده در دستیار صوتی گروه‌ علی‌بابا به نام AliGenie به‌كار گرفته شود ولی از آنجایی‌كه هواوی هم به‌عنوان یك كمپانی تولید‌كننده چیپ‌ست‌های سیلیكونی نیز شناخته می‌شود، تولید چیپ‌های هوشمند توسط این شركت چندان هم دور از انتظار نیست.
 
آقای چنگ‌دونگ همچنین افزود كه این كمپانی درحال ایجاد یك سرویس فضای ابری است تا كاربران به‌راحتی بتوانند اطلاعات مورد نیازشان را روی این فضا بارگذاری كرده یا از آن به‌عنوان پشتیبان برای جلوگیری از آسیب دیدن اطلاعات خود استفاده كنند. آن‌طور كه معلوم است در این روزها هواوی حسابی سرگرم بوده و علاوه‌بر موارد بیان شده، درحال كار روی پروژه‌ دیگری است كه HUAWEI PAY یا همان سیستم اختصاصی پرداخت هواوی نامیده‌ می‌شود و درحال‌حاضر از بیش از 50 بانك و سیستم حمل و نقل اتوبوس پشتیبانی می‌كند.
 
اگر به‌دنبال خرید یك دستگاه هوشمند خانگی از این شركت هستید، شاید فعلا ناامید شوید چراكه چینی‌ها درحال‌حاضر هیچ برنامه‌ای برای توسعه چنین محصولی در دستور كار خود ندارند. در واقع هدف آن‌ها توسعه یك پلتفرم است تا همه سازندگان دستیارهای هوشمند به آسانی بتوانند از آن بهره بگیرند. هم‌اكنون بیش از 27 هزار نفر توسعه‌دهنده درحال كار بر روی این پلتفرم اختصاصی بوده و برای خلق یك اكوسیستم هوشمند تلاش می‌كنند.
 
1396/04/21
18:59:19
5.0 / 5
5647
تگهای خبر: هوش مصنوعی , هواوی , تكنولوژی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است