فناوری خورشیدی از تولید تا مصرف-۱۰

تولید ۷هزار نیروگاه خورشیدی عشایری، كاربرد در مناطق سیل زده كشور

تولید ۷هزار نیروگاه خورشیدی عشایری، كاربرد در مناطق سیل زده كشور شاه بلاگ: محققان كشور موفق شدند نیروگاه خورشیدی عشایری را تولید كنند كه می تواند در استفاده از انرژی خورشیدی موثر باشد و برای مناطق سیل زده باز به كار می آید.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، انرژی خورشیدی منحصر به فرد ترین منبع انرژی تجدید پذیر در جهان است و منبع اصلی تمامی انرژی های موجود در زمین به شمار می آید. این انرژی به صورت مستقیم و غیرمستقیم می تواند به اشكال دیگر انرژی تبدیل گردد.
با توجه به محدود بودن منابع سوخت فسیلی و مشكلات ناشی از احتراق این سوخت ها مانند آلودگی روز افزون هوا، استفاده از فناوری های خورشیدی مورد توجه خیلی از كشورها قرار گرفته و هم اكنون كشورهای زیادی وجود دارند كه به دنبال استفاده از نور خورشید به طرق مختلف هستند تا از آن بعنوان مثال برق تولید كنند.
نیروگاه خورشیدی برای عشایر
دكتر افسانه عسگریان، مدیر مركز خدمات تخصصی انرژی های تجدید پذیر جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر درباب طرح نیروگاه خورشیدی عشایری اظهار داشت: ما از سال ۱۳۹۰ در تولید نیروگاههای خورشیدی فعالیت داریم و موفق شدیم در مركز خدمات تخصصی انرژی های تجدید پذیر جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بهره گیری از فناوری پنل های خورشیدی مبادرت به ساخت و طراحی پكیج های عشایری نماییم.
وی با اشاره به اینكه همین طور موفق شدیم بالغ بر ۲ هزار پكیج عشایری برای مناطق عشایری استان های خراسان شمالی، اردبیل و آذربایجان شرقی توزیع نماییم، بیان كرد: این نیروگاه عشایری كه در یك چمدان حمل می شود می تواند برق مصرفی یك خانواده عشایر را طی یك شبانه روز برطرف سازد.
به گفته وی، این نیروگاه با تولید روزانه ۸۰۰ وات كه با استفاده از انرژی خورشید، برق تولید می كند می تواند روشنایی خانواده در چادر، شارژ تلفن همراه، لپ تاپ و … را تأمین كند.
عسگریان درباب خاصیت های ظاهری این نیروگاه خورشیدی اظهار داشت: در واقع این نیروگاه قابل حمل چمدانی كه توسط عشایر مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت سفارشی ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینكه این دستگاه دارای نشانگر وضعیت پنل خورشیدی است، اظهار داشت: بدان معنا كه می تواند میزان ذخیره شدن انرژی را نشان دهد؛ تا كنون ۷ هزار دستگاه توسط عشایر سفارش داده شده و توسط محققان جهاددانشگاهی واحد آذربایجان شرقی در حال ساخت است.
كاربرد در مناطق سیل زده
عسگریان در ادامه اشاره كرد: از این پنل های خورشیدی می توان در مناطق سیل زده باز استفاده كرد؛ این پنل های خورشیدی می توانند برق كمپ ها و چادرها را برای شارژ موبایل، برق مصرفی و… تأمین كنند.

1398/01/24
15:22:44
5.0 / 5
4331
تگهای خبر: تولید , جهان , خدمات , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است