تولید باركد از دی ان ای برای شناسایی و دسته بندی مولكول ها

تولید باركد از دی ان ای برای شناسایی و دسته بندی مولكول ها شاه بلاگ: یكی از چالش های همیشگی دانشمندان، شناسایی یك مولكول خاص در بین ده ها هزار مولكول دیگر و متمایز كردن آن با روشی مناسب بوده كه حالا چاره ای برای آن پیدا شده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از انگجت، محققان دانشگاه دوك آمریكا موفق به كشف روشی برای اختصاص برچسب های خاص موقت برای هر مولكول شده اند و برای این كار از رشته هایی كوتاه از دی ان ای های نورانی بهره برده اند. این دی ان ای های روشن در حكم باركدهای موقت هستند كه هر یك از آنها برای متمایزسازی مولكول یا مولكول هایی خاص قابل استفاده خواهند بود. مهم ترین مزیت این روش سرعت آن و در عین حال هزینه بسیار پایین روش مذكور در مقایسه با سایر روش های متداول می باشد.
این باركدها در گذر زمان محو نشده و از بین نمی روند، مگر اینكه خود محقق دی ان ای را از مولكول جدا كند. پژوهشگران این روش را به رنگی كردن بخش هایی خاص از یك فیلم سیاه و سفید برای تاكید بر آن بخش و متمایزسازی آن تشبیه كرده اند. فعلاً با استفاده از این روش می توان تا ۵۶ مولكول مختلف را در بین مجموعه ای از مولكول ها شناسایی و متمایز كرد. در مرحله بعدی مقرر است از هوش مصنوعی برای دقیق تر شدن این فناوری استفاده نمود.

1398/01/27
16:49:50
5.0 / 5
4692
تگهای خبر: پژوهش , تولید , جت , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است