ارسال چندین ماهواره برای ارتش آمریكا توسط راكت لب

ارسال چندین ماهواره برای ارتش آمریكا توسط راكت لب به گزارش شاه بلاگ شركت استارتاپ فضایی ˮراكت لبˮ توانست یك مجموعه دیگر از ماهواره های ارتش آمریكا را با موفقیت در مدار قرار دهد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، بعد از یك سال تلاش و نتایج متفاوت، گویا سال ۲۰۱۹ شروع داستان موفقیت شركت استارتاپی فضایی "راكت لب"(Rocket Lab) است.
این شركت در ماه مارس هم موفق به ارسال یك ماهواره برای مركز تحقیقات پیشرفته وزارت دفاع آمریكا(DARPA) شده بود و قرار بود یك پرتاب دیگر هم برای نیروی هوایی ایالات متحده انجام دهد كه با مشكلاتی همراه شد، اما سرانجام پرتاب شد. حالا به نظر می آید این شركت راه افتاده و به دنبال افزایش تعداد مأموریت های خود است.
انجام مأموریت برای DARPA در ماه مارس نخستین مأموریت "راكت لب" در سال ۲۰۱۹ بود كه طی آن یك ماهواره آزمایشگاهی را به مدار برد تا فناوری های ارتباطی رادیویی جدید در فضا را توسعه دهد.
این اتفاق بعد از مأموریتی در ماه نوامبر سال قبل مورد پیگیری قرار|گرفت كه در آن موشك "الكترون"(Electron) این شركت، شش ماهواره را به مدار برد.
اما این شركت از سال ۲۰۱۳ كه وارد صحنه شده روند صعودی منظمی نداشته است و به خصوص پارسال با مشكلات فنی و تأخیر در انجام نخستین مأموریت تجاری خود مواجه گردید.
"راكت لب" علیرغم مشكلات فنی تنها پنج هفته بعد از پرتاب ماهواره DARPA موفق به انجام مأموریت بعدی خود شد و سه ماهواره تحقیقاتی را برای نیروی هوایی ایالات متحده به مدار فرستاد كه با ۱۸۰ كیلوگرم وزن، سنگین ترین محموله این شركت تا به امروز بود.
"راكت لب" خبر از پرتاب های منظم به فاصله یك ماه از الان تا آخر ۲۰۱۹ داده است و امیدوار است این ركورد را به دو هفته یك مرتبه برساند. این در شرایطی است كه گفته می شود هدف نهایی این شركت رسیدن به توانایی انجام پرتاب های هفتگی است.




منبع:

1398/02/17
13:59:43
5.0 / 5
4326
تگهای خبر: آزمایشگاه , پیشرفت , توسعه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است