این گجت محتوای دیجیتال را برای نابینایان قابل خواندن می كند

این گجت محتوای دیجیتال را برای نابینایان قابل خواندن می كند شاه بلاگ: سه مهندس انگلیسی دستگاهی كوچك به اندازه ماوس كامپیوتر ابداع نموده اند كه محتوای دیجیتال را به خط بریل تبدیل می كند تا افراد نابینا بتوانند به سرعت متون دیجیتال را بخوانند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از دیلی میل، یك گجت كوچك به اندازه كف دست ابداع شده كه به افراد نابینا كمك می نماید ایمیل هایشان را در آیفون بخوانند. این دستگاه اختتام سال جاری برای فروش عرضه می شود. خیلی از افراد نابینا یا كم بینا با استفاده از خط بریل متون را می خوانند. اما با ظهور عصر دیجیتال میلیون ها فرد نابینا از تحصیل، كار یا فعالیت های اجتماعی خود عقب مانده اند.
البته تابه حال چند دستگاه به بازار عرضه شده اند كه محتوای دیجیتال را به خط بریل تبدیل می كنند اما قیمت آنها بسیار بالا است. درهمین راستا، گجتی جدید كه به اندازه یك ماوس كامپیوتر است به افراد نابینا اجازه می دهد متون را روی لپ تاپ، آی پد یا آیفون بخوانند. برای این منظور كافی است كاربر دستگاه را از چپ به راست حركت دهد یا از گزینه «اسكرول خودكار» استفاده نماید تا بتواند هر سطر را بخواند. همین طور كاربران می توانند با فشار دكمه ای خطوط یا پاراگراف ها یا حتی یك صفحه را نخوانند. سه مهندس این دستگاه را ابداع نموده اند. این اختراع ساده در حقیقت محتوای دیجیتال را به وسیله بلوتوث به یك دریافت كننده به اندازه ماوس كامپیوتر منتقل می كند. در این مرحله محتوا به خط بریل تبدیل می شود.
بگفته سازندگان دستگاه، قیمت آن فقط ۳۰۰ پوند اعلام شده است. حال آنكه نسخه های قدیمی تر دستگاه های تبدیل محتوای دیجیتال به بریل بین هزار تا ۶ هزار پوند هزینه دارند. این دستگاه Bonocle نام گرفته به راحتی در جیب یا كیف دستی جای می گیرد.


منبع:

1398/02/22
13:50:15
5.0 / 5
4772
تگهای خبر: آیفون , جت , دستگاه , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است