زمان شكل گیری نیمی از ستاره های كهكشان راه شیری مشخص شد

زمان شكل گیری نیمی از ستاره های كهكشان راه شیری مشخص شد به گزارش شاه بلاگ در كهكشان راه شیری ۱.۷ میلیارد ستاره وجود دارد و محققان آژانس فضایی اروپا در بررسی های خود موفق به شناسایی یك بازه زمانی كوتاه شده اند كه طی آن بیشتر از نیمی از این ستاره ها متولد شده اند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از نیواطلس، كهكشان ها زمانی متولد می شوند كه گرد و خاك و گاز كافی برای تركیب شدن با یكدیگر و آغاز فرآیند همجوشی برای شكل گیری ستاره ها وجود داشته باشد. این فرآیند، بعد از آغاز تا زمانی كه گاز موجود تخلیه شود، ادامه می یابد. بررسی رنگ و درخشندگی ۳ میلیون ستاره كهكشان راه شیری توسط دانشمندان آژانس فضایی اروپا حاكی می باشد كه روند شكل گیری آنها از ۵ میلیارد سال قبل شروع شده است.
اوج تشكیل این ستاره ها و افزایش سرعت این فرآیند هم به دو تا سه میلیارد سال قبل باز می گردد و دقیقاً طی همین زمان نیمی از ستاره های موجود در كهكشان راه شیری شكل نهایی و فعلی خویش را پیدا كردند. طی همین مدت میلیون ها منظومه مشابه با منظومه شمسی در كهكشان راه شیری شكل گرفتند. محققان می گویند تا ۵ میلیارد سال قبل فشارها و اختلال هایی از خارج از كهكشان در حال تشكیل راه شیری به آن تحمیل می شد كه مانع از فرآیند همجوشی هسته ای می شد. آنها احتمال می دهند كه برخورد با یك كهكشان كوچك تر عامل این اختلال بوده باشد.

1398/02/25
12:41:37
5.0 / 5
4371
تگهای خبر: دانش , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است