شركت های دانش بنیان به روسیه می روند

شركت های دانش بنیان به روسیه می روند شاه بلاگ: شركتهای دانش بنیان ایرانی با هدف توسعه همكاریهای علمی و فناورانه بین ایران و روسیه به این كشور سفر می كنند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز كرمی رئیس مركز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اعزام یك هیات تجاری به روسیه، عنوان كرد: با حمایت مركز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شكوفایی، یك هیات بلندپایه تجاری و فناوری ایرانی ۱۸ تا ۲۳ تیرماه سال جاری به همراه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به كشور روسیه سفر می كنند تا شرایط همكاریهای دوجانبه بین دو كشور را بررسی نمایند.
وی اضافه كرد: این هیات تجاری كه متشكل از نمایندگان شركت های دانش بنیان است، در این سفر با شركت های متناظر روسی دیدارهای دو جانبه خواهند داشت و نشست های رو در رو برگزار می كنند.
به گفته كرمی، این نشست ها با هدف افزایش همكاریهای علمی و فناوری و آشنایی طرفین با ظرفیت های فناورانه دو كشور انجام می شود. همین طور بازدید از مراكز روسیه نیز یكی از برنامه های در نظر گرفته شده برای شركت های ایرانی است.
وی اشاره كرد: روسیه بعنوان پهناورترین كشور جهان، یكی از كشورهای اصلی حوزه اوراسیا است و با جمعیتی بالغ بر ۱۴۷ میلیون نفر و دسترسی به جمعیت بالغ بر ۲۹۰ میلیون نفری حوزه CIS، موقعیتی راهبردی در منطقه را دارد. تجارت میان ایران و روسیه پتانسیل صادراتی خوبی برای شركت های دانش بنیان ایرانی دارد.
رئیس مركز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره كرد: صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری ایران به روسیه و واردات ۳/۱ میلیارد دلاری ایران از روسیه طی سال ۹۷ بیان كننده ضرورت ایجاد تدبیری جدید برای ترمیم و اصلاح تراز تجاری ایران است.
وی افزود: بدین سبب بهره گیری از ظرفیت شركتهای دانش بنیان برای بهبود تراز تجاری با كشور روسیه بعنوان یكی از راهكارها، بیشتر از پیش ضروری می باشد. همین طور یكصد و ۱۱ شركت دانش بنیان توانسته اند طی چهار سال اخیر ۳۵۱ میلیون دلار محصول با فناوری پیشرفته خودرا به حوزه CIS صادر كنند.
كرمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان كرد: با عنایت به وجود شرایط همكاریهای ایران و روسیه با یكدیگر، این هیات فناوری متشكل از مدیران عامل ۷۰ شركت دانش بنیان در حوزه های مختلف فناوری و به ریاست معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و همراهی نمایندگانی از وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت، صندوق نوآوری و شكوفائی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ۱۸ تیرماه به كشور روسیه سفر می كنند.
وی عنوان كرد: سفر نمایندگان شركت های دانش بنیان به روسیه همزمان با نمایشگاه اینوپروم روسیه صورت می گیرد و نمایندگان شركت های دانش بنیان دو كشور در شهرهای مسكو و یكاترینبورگ با شركت های متناظر خود دیدار خواهند كرد.


منبع:

1398/04/08
13:56:10
5.0 / 5
4681
تگهای خبر: بین الملل , پیشرفت , توسعه , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است