فناوری واقعیت مجازی رانندگی كامیون را متحول می كند

فناوری واقعیت مجازی رانندگی كامیون را متحول می كند به گزارش شاه بلاگ شركت دایملر در حال آزمایش یك تكنولوژی جدید واقعیت مجازی جهت استفاده راننده های كامیون است و به برخی رانندگان امكان داده تا این فناوری نوظهور را آزمایش نمایند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از نیواطلس، امكانات این فناوری از راه یك شبیه ساز سیار در دسترس رانندگان علاقمند قرار گرفته تا آنها از الان با نسل جدید فناوری های تسهیل رانندگی در جاده ها آشنا گردند. آزمایش مورد اشاره در اشتوتگارت آلمان انجام شده است. هدف از اجرای این آزمایش دریافت بازخورد از رانندگان كامیون ها به صورت مستقیم است تا فناوری واقعیت مجازی طراحی شده برای آنها به روشی مناسب ارتقا یابد. از راه هدست های تولید شده بدین منظور منوهای عملیاتی و برنامه های كاربردی مختلفی در دسترس قرار می گیرد كه مسیریابی و هدایت خودرو را تسهیل می كند.
یك برنامه تلفن همراه سازگار با هدست واقعیت مجازی هم بعنوان میان بر برای دسترسی به برخی امكانات قابل استفاده می باشد. هدست واقعیت مجازی مدلهای سه بعدی مختلفی را در معرض دید رانندگان قرار می دهد و سنسورهای مختلف موجود در این محیط با بررسی رفتارها و حركات رانندگان می توانند بازخوردهای لازم را دریافت نمایند. هر بار آزمایش این فناوری حدود ۲۰ دقیقه طول می كشد.

1398/04/19
14:46:50
5.0 / 5
4334
تگهای خبر: تولید , خودرو , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است