كمباین خودران هم از راه رسید

كمباین خودران هم از راه رسید به گزارش شاه بلاگ بزرگترین هلدینگ كشاورزی روسیه با كمك یك شركت توسعه هوش مصنوعی مبادرت به ساخت كمباین های خودرانی كرده است كه قادر هستند به صورت خودكار زمین های زراعی را درو كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، بزرگترین شركت هلدینگ كشاورزی روسیه به نام "روسگارو" طی همكاری با یك شركت توسعه هوش مصنوعی موسوم به "فناوری های شناختی" موفق شد 665 هزار هكتار از اراضی كشاورزی را با كمباین های خودران درو كند.
امید است كه این فناوری به كاهش هدر رفت محصولات در حین درو كردن و در عین حال به بهبود بازدهی كشاورزی كمك نماید.
"روسگارو" با این شركت فناوری برای توسعه سیستم های خودران به منظور برداشت بهینه محصولات در منطقه بلگورود در منطقه مركزی فدرال روسیه قرارداد امضا نموده است. این شركت همان شركتی است كه در حال آزمایش یك تراموای خودران در مسكو است.
این توافقنامه خواستار سیستمی است كه بتواند با خیال راحت به صورت خودكار، زمین ها را شخم زده یا محصولات را برداشت كند و بدون راننده كار كنند و در هنگام مواجهه با سایر ماشین ها، درختان، جاده، حیوانات و انسان واكنش مناسب نشان دهد.


این سیستم شامل یك سیستم كنترل به نام "آگرودروید"(Agrodroid) است كه شامل یك دوربین فیلمبرداری، یك صفحه نمایش و كابل های اتصال است. اپراتورهای انسانی در كابین های این كمباین ها حضور خواهند داشت، اما سیستم خودران به آنها امكان می دهد تا فقط روی كنترل سیستم های برداشت تمركز كنند.
"اولگا اوسكووا" از شركت فناوری های شناختی اظهار داشت: استفاده از این سیستم ضمن برداشت با سرعت دو برابری، هدر رفت محصول را هم می كاهد. سیستم دید كامپیوتری بسیار پیشرفته ما فقط به یك دوربین نیاز دارد در صورتیكه سیستم های مشابه به سه یا چهار حسگر همچون یك سیستم "لیدار"(LiDAR) برای كسب نتایج مشابه محتاجند.
وی ادامه داد: همینطور این سیستم در هر شرایط آب و هوایی و نوری به شكل ایمن انجام وظیفه می كند.


این سیستم كنترل مستقل را می توان روی هر كمباین، تراكتور و سمپاش نصب كرد و این توانایی را دارد كه بدون احتیاج به خرید یك سیستم جدید از یك وسیله نقلیه به وسیله دیگر منتقل شود.
"روسگارو" انتظار دارد كه این سیستم طی چند سال آتی روی همه 800 كمباین این هلدینگ نصب شود.



1398/05/10
00:43:32
5.0 / 5
4229
تگهای خبر: پیشرفت , توسعه , دوربین , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است