ایجاد هیبرید انسان و میمون برای اولین بار

آیا بشر موفق به ساخت اندام های انسانی قابل پیوند می شود؟

آیا بشر موفق به ساخت اندام های انسانی قابل پیوند می شود؟ شاه بلاگ: گروهی از دانشمندان به رهبری یك دانشمند اسپانیایی در چین، در یك مطالعه جنجال برانگیز موفق به ایجاد جنین هیبرید انسان و میمون شدند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، گروهی از دانشمندان به رهبری " خوآن كارلوس ایزپیسوآ"(Juan Carlos Izpisúa) دانشمند اسپانیایی در مطالعه اخیر خود موفق به ایجاد اولین جنین هیبرید انسان و میمون شده اند كه این امر می تواند انقلابی در پیوند عضو ایجاد كند.
پژوهشگران پیش تر آزمایشاتی بر روی موش ها و خوك ها انجام داده اند و می گویند آزمایش های آنها با هدف درمان بیماری ها و یافتن راه های جدید برای رفع تقاضا برای پیوند اعضا انجام شده است.
روزنامه اسپانیایی "ال پایس"(El País) در این زمینه نوشت: طی این مطالعه خوآن كارلوس ایزپیسوآ با همكاری پژوهشگران "موسسه سالك" آمریكا و "دانشگاه كاتولیك مورسیا"(UCAM) در اسپانیا، چند جنین میمون را از لحاظ ژنتیكی اصلاح كردند تا ژن هایی را كه در آنها منجر به تشكیل اندام ها می شوند، غیرفعال كنند.
علاوه بر موارد گفته شده پژوهشگران همین طور سلول های بنیادی انسان را كه قادر به ایجاد هر نوع بافت انسانی است را به میمون ها تزریق كردند. دانشمندان در اصل یك میمون با سلول های انسانی ایجاد كردند. آنها رشد جنین را در روز چهاردهم و قبل از آنكه سیستم عصبی مركزی آن شكل گیرد، متوقف كردند.
علت اینكه پژوهشگران این آزمایش را در چین انجام دادند این بود كه مشكل قانونی برای آنها ایجاد نشود. خوآن كارلوس ایزپیسوآ و تیم او قبلاً روی جنین های هیبریدی خوك-انسان و جنین های هیبریدی موش- موش صحرایی آزمایشاتی را انجام داده بودند.
دكتر "آنجل رایا"(Ángel Raya) مدیر مركز پزشكی احیا كننده بارسلونا، به ال پایس اظهار داشت كه آزمایش های مربوط به "شیمر" دارای مشكلات از قبیل نقض اصول اخلاقی است. اگر سلول های بنیادی فرار كرده و سلول های عصبی انسانی را در مغز حیوان تشكیل دهند چه اتفاقی می افتد؟ اگر این سلول های بنیادی به سلول های اسپرم تبدیل شوند چه اتفاقی می افتد؟
آمیژه، شیمر یا كایمِرا(Chimera) اصطلاحات معمول برای موجودات مخلوط است. در علم كیمیاگری باستان و امروزه در ژنتیك، مخلوطی از حیوان و انسان را شیمر می نامند.
"استرلا نونز"(Estrella Núñez)، یكی از پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت: این یافته ها بسیار امیدوار كننده است. ما این كارها را در برای كمك به بشریت انجام داده ایم. ما می خواهیم به افراد بیمار كمك نماییم. هدف نهایی ما ایجاد یك اندام انسانی قابل پیوند است.




منبع:

1398/05/12
17:28:40
5.0 / 5
4759
تگهای خبر: پژوهش , دانش , سیستم , هارد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است