ابداع یك دم رباتیك برای بهبود تعادل و چالاكی

ابداع یك دم رباتیك برای بهبود تعادل و چالاكی به گزارش شاه بلاگ محققان ژاپنی موفق به تولید رباتی شدند كه با بسته شدن به كمر انسان تعادل و چالاكی كاربر را بهبود می بخشد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه "كیو" ژاپن نمونه اولیه یك دم مكانیكی را تولید كردند كه سبب چابكی و تعادل كاربر خود می شود.
این دم "آرك"( Arque) نام گرفته و هفته گذشته در یك كنفرانس در لس آنجلس به نمایش درآمد. كنفرانسی كه به نمایش فناوری های نوظهور در زمینه بازی ها و گرافیك پرداخت.
محققان می گویند كه امكان دارد یك انسان با دُم یادآور پیشینیان ما باشد ولی در ساخت این ربات كه مانند یك كرم چرخان است، از اسب دریایی الهام گرفته شده است.
شركت سازنده این ربات كه "Fast" نام دارد، گفته كه دم اسب دریایی به اندازه ای قدرتمند است كه بتواند حملات شكارچیان را تحمل كند. ولی در عین حال آنقدر منعطف است كه می تواند برای اسب دریایی مانند یك دست عمل كند و مرجان ها و سایر اشیاء دریا را در اختیارش قرار دهد.




ربات طراحی شده توسط محققان ژاپنی بسیار تطبیق پذیر است به نحوی كه روی كمر هر كسی و متناسب با قد و وزن آنها، متناسب می شود.
به همین جهت، مهره های مكانیكی ربات از دستگاه خارج و یا اضافه می شوند.
قطعات به كار برده شده در ربات "آرك" سنگین هستند و سبب می شوند زمانی كه كاربر اشیاء سنگین حمل می كند، تعادل خویش را از دست ندهد.
تیم تحقیقاتی پروژه گفته اند كه نرم افزار ربات می تواند در بازی ها هم كاربرد داشته باشد. بخصوص در بازی های واقعیت مجازی كه می تواند بعنوان ابزاری برای تعادل كاربران باشد و سختی های بازی را افزایش دهد و یا آنرا واقعی تر جلوه دهد.
در "آرك" چندین عضله مصنوعی به كار گرفته شده است كه در طول آن جریان دارند و از یك سیستم هوای تحت فشار برای انقباض و انبساط مهره ها استفاده می نماید تا تولید حركات كند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4


منبع:

1398/05/15
12:35:16
5.0 / 5
4602
تگهای خبر: تولید , دانش , دستگاه , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است