ساخت ایمپلنتی كاشتنی در شریان های حساس بدن

ساخت ایمپلنتی كاشتنی در شریان های حساس بدن به گزارش شاه بلاگ پژوهشگران با استفاده از تركیب فناوری نانو و الكترونیك، موفق به ساخت ایمپلنتی شدند كه می توان آنرا درون بدن و در شریان های حساس بدن كاشت.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، پیشرفت های اخیر در حوزه میكروساخت به محققان اجازه می دهد تا مبادرت به توسعه ادوات الكترونیكی قابل كاشت در بدن كنند كه ابعاد بسیار كوچكی دارد. زمانی كه مواد نرم در این فناوری به كار می رود، این ادوات قابل كاشت می توانند در بخش سنسوری استفاده شده و در واقع زیست سنسورهای قابل ارتجاع الكترونیكی ساخته شوند. مهم ترین اجبار این زیست حسگرها، توانایی رصد بدون سیم، اعتماد به عملكرد و قابلیت مقیاس پذیری است.
تاكنون ادوات الكترونیكی محدود به مسافت كوتاه برای خوانش بودند، در نتیجه خروجی كُند و كم بازدهی داشتند. این سامانه ها به صورت معمول به تجهیزات بزرگ وابسته هستند كه با رگ های خونی و بافت نرم بدن انطباق پذیر نیستند.
مكان كاشت ایمپلنت در شریان مغزی چالش برانگیز است، آنوریسم ها (نوعی تورم رگ) در این شریان های محصور و باریك در ۶ درصد از جمعیت جهان وجود دارد، ازاین رو باید روش های درمانی موثر برای این كار توسعه داده شود. در سیستم عروقی بدن، سنسورهای قابل كاشت ضمن حفظ ابعاد كوچك، باید انعطاف پذیر و قابل ارتجاع هم باشند.
پژوهشگران دانشگاه هانیانگ با همكاری محققانی از موسسه فناوری جرجیا موفق به ساخت سنسوری شدند كه می تواند این كار را انجام دهد. این سنسور با استفاده از چاپگر آئروسل ساخته شده است.
نتایج این پژوهش در چارچوب مقاله ای با عنوان introduce a fully passive، wireless، low-profile capacitive sensor and coil inductor در نشریه Advanced Science به چاپ رسیده است.
برای ساخت این سنسور، چهار لایه با استفاده از چاپگر جت آئروسل بوجود آمده و این لایه ها با مواد الاستومری تركیب می شوند. در پایین ترین سطح، لایه قربانی شونده PMMA قرار دارد كه با استفاده از پوشش دهی چرخشی روی سطح شیشه ایجاد می شود. سپس لایه هایی از جنس پلی ایمید كه یك دی الكتریك است روی آن قرار داده شده و پخته می شود. جوهر حاوی نانوذرات نقره روی این سطح چاپ شده و تف جوشی انجام می شود. در ادامه، لایه هایی از جنس نقره و پلی ایمید روی سطح قرار داده می شود و در نهایت PMMA در محیط استن حل می شود.

1398/06/02
13:30:51
5.0 / 5
4666
تگهای خبر: پژوهش , پیشرفت , توسعه , جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است