حمل مسافر با تاكسی های خودران در شانگهای

حمل مسافر با تاكسی های خودران در شانگهای شاه بلاگ: شركت بزرگ تاكسیرانی چینی به نام ˮدیدیˮ(Didi) بزودی ناوگان روبوتاكسی ها را در شهر شانگهای به راه خواهد انداخت تا رویای تاكسی های خودران و بدون راننده را محقق كند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، تاكسی های خودران به سرعت در خارج از ایالات متحده در حال تبدیل به واقعیت هستند.
غول تاكسیرانی و حمل و نقل چینی موسوم به "دیدی چاكسینگ"(Didi Chuxing) خبر از برنامه های خود جهت راه اندازی یك ناوگان روبوتاكسی در منطقه جیادینگ شهر شانگهای داده است.
این ناوگان شامل 30 تاكسی خودران سطح 4(خودران كامل با مناطق و شرایط محدود) خواهد بود و با تلفیقی از وسایل نقلیه بدون راننده و مجهز برای مقابله با شرایط پیچیده ترافیكی و مسیری شروع می شود.
بدین سبب یك دانشجوی چینی كه قصد رفتن به دانشگاه شانگهای را دارد، امكان دارد تنها انسان داخل تاكسی باشد.
هنوز هیچ زمان بندی مشخص و دقیقی برای زمان شروع به كار این روبوتاكسی ها اعلام نشده است. با این وجود شهرداری شانگهای 3 روز پیش(28 اوت) مجوز آزمایش این ناوگان را صادر كرد تا آمادگی فنی این روبوتاكسی ها احراز شود.
شركت "دیدی" به جهت اینكه این كار را انجام دهد، تحت فشار بود، چونكه شركت "بایدو" قبل از این متعهد شده بود كه خدمات تاكسی خودران خودرا در شهر چانگشا راه اندازی كند و همین طور شركت "Pony.ai" مشغول برنامه ریزی برای ارائه این خدمت در منطقه ای از گوانگژو است و "دیدی" می خواست زودتر از رقبا دست به كار شود یا حداقل از آنها عقب نماند.
"دیدی" نمی خواهد سلطه خودرا در چین از دست بدهد، بدین سبب اهتمام بر این دارد تا خودرا با فناوری های پیشگام مطابقت دهد، چونكه در صورت آهسته تر پذیرفتن فناوری خودران، احتمال عقب افتادن طولانی مدت این شركت از رقبایش را قوت می بخشد.
حالا "دیدی" می تواند اطمینان حاصل كند كه برای روزی كه روبوتاكسی ها در خیابان های چین همه جا حاضر هستند، واقعاً آماده است.




منبع:

1398/06/09
21:09:13
5.0 / 5
4473
تگهای خبر: جت , خدمات , دانش , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است