آیفون ۱۱ امكان شارژ دو طرفه ندارد!

آیفون ۱۱ امكان شارژ دو طرفه ندارد! شاه بلاگ: گزارشها از آن حكایت می كند كه احتمالاً اپل به رغم به كارگیری سخت افزارهای مورد نیاز، امكان شارژ بی سیم دو طرفه را به صورت نرم افزاری در آیفون های جدید خود غیرفعال كرده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، آیفون های جدید اپل امكان دارد دارای یك خاصیت پنهان باشند. "سانی دیكسون" تحلیلگر و نشر دهنده خاصیت های محصولات اپل با استناد به منابع موثق می گوید هر سه مدل جدید آیفون شامل سخت افزار لازم برای شارژ دو طرفه هستند.
خاصیت شارژ دو جانبه موجب می شود گوشیها به صورت بی سیم سایر دستگاه های سازگار با فناوری "چی"(Qi) مانند اپل واچ را شارژ كنند. با این وجود اپل گزارش داده است كه امكان نرم افزاری تحقق این خاصیت را در آیفون۱۱، آیفون ۱۱ Pro و آیفون ۱۱ Pro Max غیرفعال كرده است.
"چی(Qi) یك رابط استاندارد توسعه یافته توسط كنسرسیوم شارژ بی سیم(Wireless Power Consortium) برای انتقال قدرت الكتریكی القایی تا فواصل چهار سانتی متر است. سیستم "چی" شامل یك پد انتقال قدرت و یك گیرنده سازگار در یك دستگاه قابل حمل است. جهت استفاده از این سیستم، دستگاه تلفن همراه در بالای پد انتقال قدرت قرار می گیرد كه آنرا بوسیله القای الكترومغناطیسی شارژ می كند.
دیكسون گفته است كه چرا اپل این كار را انجام داده است، در صورتیكه این مساله شاید مثل یك لكه ننگ بر پیشانی آیفون های جدید ظاهر شود.
قبل از رونمایی از آیفون های جدید در روز سه شنبه، شارژ دو جانبه یكی از مواردی بود كه به نظر می رسید حتما یكی از خاصیت های جدید آیفون های جدید باشد، چونكه دو تن از سرشناس ترین مفسرین و كارشناسان محصولات اپل به نام "مارك گورمن" از بلومبرگ و "مینگ چی كو" كه همواره دو منبع دقیق اطلاعاتی قبل از رونمایی اپل از محصولات جدید خود هستند، گفتند كه آیفون های جدید این خاصیت را دارا هستند. سپس چند روز پیش از برگزاری رویداد اپل، هر دو پا پس كشیدند و حرفشان را پس گرفتند.
در صورتیكه این امكان وجود دارد كه اپل بتواند این خاصیت را در آینده فعال كند، بعید بنظر می رسد كه این كار را در آیفون ۱۱ انجام دهد. برای اینكه فراهم بودن زیرساخت های سخت افزاری جهت راه اندازی این خاصیت در هاله ای از ابهام است.
قبل از رونمایی از آیفون ۱۱ شایعاتی پیش آمد كه اپل می خواهد یك ردیاب به نام Apple Tags را معرفی نماید. البته روز سه شنبه این اتفاق نیفتاد، اما اطلاعاتی در وبسایت شركت وجود دارد كه نشان داده است این محصول در راه توسعه و ساخت است.
شارژ دو جانبه بااینكه برای گوشیهای اندرویدی مانند گلكسی S۱۰ یك خاصیت غرور آفرین خواهد بود، اما برای آیفون می تواند یك مزیت فوق العاده و حیاتی باشد، برای اینكه برخلاف درگاه USB-C در اندروید، درگاه لایتنینگ اپل از شارژ معكوس پشتیبانی نمی كند، به این معنا كه نمی توان دستگاه دیگری را برای شارژ آن به آیفون وصل كنید.
علاوه بر این، خیلی از كاربران آیفون دارای اپل واچ و ایرپاد هستند و حتما از فراهم شدن یك راه جدید و آسان برای شارژ كردن آنها استقبال خواهند كرد.
چیز زیادی نمانده و نیاز نیست خیلی صبر نماییم تا ببینیم این شایعه حقیقت دارد یا نه، چونكه آیفون ۱۱ هفته بعد عرضه می شود و گروه هایی مانند iFixit به جان آن می افتند و دل و روده آیفون های جدید را بیرون می ریزند و همه متوجه می شویم كه آیا امكانات سخت افزاری برای تحقق شارژ دو جانبه در نظر گرفته شده یا خیر.




منبع:

1398/06/23
14:04:44
5.0 / 5
4778
تگهای خبر: آیفون , اندروید , توسعه , جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است