ممنوعیت استفاده از ویدیوهای دیپ فیك برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریكا در كالیفرنیا

با دیپ فیك رای جمع نكنید!

با دیپ فیك رای جمع نكنید! شاه بلاگ: ایالت كالیفرنیا قانونی جدید در خصوص ممنوعیت استفاده از فیلم های ˮدیپ فیكˮ سیاسی برای تبلیغ در انتخابات سال 2020 به اجرا در خواهد آورد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، به دنبال قانون مشابهی كه ماه گذشته در ایالت تگزاس وضع شده بود، حالا ایالت كالیفرنیا نیز استفاده از محتوای صوتی و تصویری فریبنده و غیر واقعی موسوم به "دیپ فیك"(Deepfake) از جانب نامزدهای سیاسی را قبل از انتخابات عمومی سال ۲۰۲۰ بطور رسمی ممنوع اعلام نموده است.
سؤالاتی در مورد مؤثر یا ضروری بودن این قوانین مطرح گردیده است، برای اینكه طرفداران آزادی های مدنی معتقدند بخشنامه های فعلی باید ابتدا توزیع اطلاعات جعلی، توهین آمیز یا گمراه كننده سیاسی را ممنوع اعلام نماید.
فناوری "دیپ فیك" بطور كلی به یك تكنیك پردازش تصویر مدرن با بهره گیری از هوش مصنوعی اطلاق می شود كه در آن چهره یك فرد به شكل كاملاً یكپارچه و بدون نقص روی صورت یك فرد دیگر در یك فیلم قرار می گیرد. این اصطلاح در ابتدا در اواخر سال ۲۰۱۷ متولد شد كه چهره های افراد مشهور زن بر روی بدن بازیگران زن در فیلم های مستهجن قرار داده شد. از آن زمان به بعد بیشتر از این فنآوری برای تولید فیلم هایی استفاده شده است كه عموماً به صورتی دستكاری شده اند كه كسی در حال گفتن یا انجام دادن كاری است كه آنرا هیچ گاه نگفته یا انجام نداده است.
بعد از آنكه یك فیلم شبیه به دیپ فیك از "نانسی پلوسی" سخنگوی مجلس نمایندگان در ماه مه پخش گردید، كنگره ایالات متحده جلساتی را برای گفتگو درباره نحوه مدیریت این معضل مدرن برگزار كرد. البته این فیلم یك دیپ فیك واقعی نبود، اما معضل كلی پیرامون فناوری های مدرن ویدیویی را برجسته كرد و نشان داد این فیلم های تغییر یافته می توانند چه تاثیری بر انتخابات داشته باشند.
ایالت تگزاس در اوایل ماه سپتامبر به نخستین ایالت ایالات متحده تبدیل شد كه این نوع فناوری را در ارتباط با انتخابات عمومی ممنوع اعلام نمود. در این قانون آمده است كه تولید و پخش هرگونه ویدیوی دیپ فیك طی ۳۰ روز انتخابات از هر كاندیدا با هدف فریب دادن عموم ممنوع می باشد.
حالا ایالت كالیفرنیا نیز از این قانون به شكلی مشابه اما ضعیف تر پیروی كرده است. كالیفرنیا پنجره ممنوعیت پیش از انتخابات را از ۳۰ روز به ۶۰ روز افزایش داده است، اما به كاندیداها اجازه می دهد فیلم های دیپ فیك منصفانه درست كنند.
در صورتیكه ایالت تگزاس مجازات نقض این قانون را تا یك سال زندان تعیین كرده است، كالیفرنیا فقط كاندیداها را جریمه خواهدنمود.
"مارك برمن" نماینده مجلس كالیفرنیا بعد از دیدن ویدیوی "نانسی پلوسی" این لایحه را ارائه نمود. او معتقد می باشد كه فیلم های دیپ فیك نباید بعنوان قسمتی از كارزارهای انتخابات برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات تبدیل به یك اسلحه شوند.
وی می گوید: در زمینه انتخابات، توانایی انتساب گفتار یا رفتاری كه به كاندیدای مورد نظر به دروغ بسته می شود، نادرست است و موجب می شود كه فناوری دیپ فیك به ابزاری قدرتمند و خطرناك در دست كسانی تبدیل گردد كه می خواهند سبب سردرگمی رأی دهندگان شوند.
نگرانی هایی وجود دارد كه این قوانین جدید در مورد دیپ فیك مشكلات بیشتری را نسبت به مشكلاتی كه حل می كند، ایجاد كند.
بنیاد جبهه الكترونیك(EFF) در ماه فوریه اعلام نمود كه وضع هرگونه قانون جدیدی كه بطور خاص این شكل جدید از دستكاری ویدیو را هدف گرفته باشد، می تواند استفاده های مفید از این فنآوری را تهدید كند و مشكلات اساسی ایجاد كند.
"دیوید گرین" مدیر آزادی های مدنی "EFF" ادعا كرد كه برخی از قوانین موجود هم اكنون از دستكاری مضر عكس و انتشار اطلاعات كذب حراست می كنند، بدین سبب بجای آوردن قوانین جدید، كافی است تا سیستم حقوقی مقررات موجود را به خوبی اعمال نماید.
"كوین بیكر" از اتحادیه آزادی های مدنی آمریكا در كالیفرنیا نیز در واكنش به این قانون تازه وضع شده در كالیفرنیا اظهار داشت كه این قانون غیر لازم است و به احتمال زیاد منجر به سردرگمی عمومی رای دهندگان خواهد شد.
وی ادامه داد: به رغم نیت های خوب قانونگذاران این قانون مشكل فیلم های دیپ فیك سیاسی را حل نمی كند، بلكه تنها به سردرگمی رأی دهندگان و سركوب آزادی بیان منجر می شود.




منبع:

1398/07/16
20:41:37
5.0 / 5
4795
تگهای خبر: تولید , سیستم , فناوری , مدرن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است