انتشار نور خورشید در شب ؛

تولید باتری گرمایی

تولید باتری گرمایی به گزارش شاه بلاگ محققان دانشگاهی نوعی ماده شیمیایی ساخته اند كه گرمای آفتاب را جذب و ذخیره می كند. سپس هنگامیكه در مجاورت منبع نور قرار می گیرد، گرمای مذكور را آزاد می كند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه MIT مشعول ساخت یك ماده كامپوزیت شیمیایی هستند كه می تواند گرمای نور خورشید یا منابع دیگر را جذب و ذخیره كند. سپس هنگامیكه در برابر نور قرار می گیرد آن را به شیوه كنترل شده منتشر كند. به عبارت دیگر آنان یك باتری گرمایی ساخته اند.
این ماده كه PCM (ماده ای ك وضعیت آن تغییر می كند) نامیده می شود، تركیبی از اسیدهای چرب و مواد ارگانیك است كه در آینده انرژی لازم را برای یك اجاق خورشیدی در كشورهای در حال توسعه فراهم می كند. همینطور با استفاده از این روش می توان نور خورشید را طی روز جمع آوری كرده و در شب منتشر كند.
محققان معتقدند كاربردهای مختلفی می توان برای این ماده در نظر گرفت زیرا هنگام تغییر وضعیت آن از جامد به مایع (یا معكوس) گرمای زیادی آزاد می گردد. آنان هم اكنون مشغول بررسی تنظیم گرمای ساختمان ها با این روش هستند. درهمین راستا نوعی باتری گرمایی ساخته اند.
 

1396/09/06
23:18:36
5.0 / 5
4600
تگهای خبر: فناوری , باتری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است