صدور نخستین مجوز بازارگاه اینترنتی حمل و نقل كالا

صدور نخستین مجوز بازارگاه اینترنتی حمل و نقل كالا به گزارش شاه بلاگ، به نقل از مهر محققان ۵ شركت دانش بنیان موفق به دریافت نخستین مجوز بازارگاه اینترنتی حمل و نقل كالا به منظور ردیابی كالا با یك سامانه شدند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، كیوان جعفری فشاركی مدیرعامل شبكه اینترنتی حمل و نقل كالا در نشست خبری كه بامداد امروز در معاونت علمی برگزار گردید عنوان كرد: از سال ۸۸ ستاد حمل و نقل تشكیل شد تا بتواند در این راستا اقدام به راه اندازی خدمات الكترونیكی حمل ونقل بار كند.
وی تصریح كرد: در سال قبل بر مبنای تعاملاتی كه با سازمان راهداری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشتیم توانستیم آیین نامه بازارگاه الكترونیكی حمل و نقل كشور را تدوین كنیم تا ضوابط این حوزه مشخص شود.
جعفری با تاكید بر اینكه اكنون این ضوابط مورد تایید دولت است، بیان كرد: ما توانستیم فعالیت های خویش را بر مبنای این ضوابط شروع و نخستین مجوز بازار الكترونیكی حمل و نقل بار و كالا را دریافت كنیم.
وی اضافه كرد: شبكه اینترنتی حمل و نقل كالا راهكاری است برای ساده سازی فرآیند جابجایی كالا كه با تولید مجموعه ای از دارندگان ناوگان با گرید مناسب، صاحبان كالا و شركت های حمل و نقل قابل اعتماد و با هدف حذف واسطه ها تلاش در عرضه خدمات دارد.
به گفته وی این سامانه بعنوان بزرگترین و قابل اعتمادترین بنگاه ارسال كالا و بار آنلاین در ایران به حساب می آید كه به صاحبان كالا، بازرگانان، ترخیص كاران، مدیران لجستیك و كارخانه ها خدماتی عرضه می كنند.
وی اضافه كرد: این شبكه اینترنتی حمل و نقل كالا شرایطی بوجود می|آورد كه عده زیادی از عرضه دهندگان خدمات حمل و نقل از قبیل دارندگان ناوگان و شركت های حمل ونقلی بتوانند به صورت مناقصه ای پیشنهاد هزینه حمل خویش را با عرضه كیفیت مناسب برای صاحبان كالا به نمایش بگذارند.
جعفری فشاركی با اشاره به اینكه هدف این شبكه اینترنتی عرضه بهترین راه حل های كاهش هزینه است، اضافه كرد: با عنایت به تعداد ناوگان فعال حمل بار برون شهری در كشور و میزان عرضه و تقاضا در مبادی و مقاصد اصلی تولید و مصرف كننده این مهم فراهم می گردد كه با هر دو واسطه كنترل تعداد سرویس های حمل و نقلی بار در كشور به میزان قابل توجهی مدیریت شود.
وی تصریح كرد: همینطور این اقدام تاثیر مثبتی در كاهش هزینه ها و در نهایت رضایت مندی عوامل خدمات دهنده و خدمات گیرنده، مصرف سوخت، میزان آلایندگی و حفظ و نگهداری راه ها خواهد شد.
محقق این طرح تصریح كرد: سرعت عمل و تحویل به موقع، دغدغه خیلی از صاحبان بار و كالا است كه در این طرح با كمك زیرساخت های طراحی نوین امكان عرضه خدمات به موقع و سریع را فراهم كردیم تا از این طریق توانایی برنامه ریزی دقیق و منظم برای كاربران فراهم گردد.
جعفری فشاركی با اشاره به اینكه یكی از خصوصیت های این شبكه اینترنتی ردیابی محموله بار با استفاده از گوشی همراه است، اظهار داشت: تمامی ناوگان مورد استفاده در این سامانه مجهز به سیستم رهگیری در لحظه هستند.
وی ادامه داد: بنابراین از این رو صاحبان محموله با استفاده از سامانه اینترنتی و نرم افزارهای مربوط قادر به دریافت موقعیت مكانی محموله خود در تمام ساعات شبانه روز و به صورت لحظه ای و تصویری بر روی نقشه هستند.
جعفری فشاركی از آغاز فعالیت این سامانه اطلاع داد و خاطرنشان كرد: هم اكنون این طرح در شهرهای بزرگ تهران، اصفهان، شیراز و مشهد به راه افتاده است.
وی تصریح كرد: این شبكه اینترنتی همواره بر تضمین و امنیت محصولات تاكید دارد از این رو تمامی محموله های ارسالی دارای پوشش بیمه مسئولیت كالا هستند و در صورت بروز هر گونه اتفاق تمامی خسارات صاحبان كالا از سوی بیمه تامین شود.
به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، این شركت كه متشكل از ۵ شركت دانش بنیان بوده، در پارك فناوری پردیس مستقر است.
 

1396/09/07
22:54:06
5.0 / 5
4818
تگهای خبر: اینترنت , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است