تصاویری از جدا شدن فضاپیمای ژاپنی از ایستگاه فضایی بین المللی

تصاویری از جدا شدن فضاپیمای ژاپنی از ایستگاه فضایی بین المللی به گزارش شاه بلاگ فضاپیمای حمل محموله ژاپن معروف به ˮHTV-۸ˮ ساعاتی پیش بعد از اتمام مأموریت ۳۴ روزه خود توسط بازوی رباتیك ایستگاه فضایی بین المللی از این ایستگاه جدا شد و برای بازگشت به سمت زمین روانه شد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، یك كپسول باری فضایی بدون سرنشین ژاپنی روز جمعه (۱ نوامبر) از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد و به سمت زمین بازگشت تا ایستگاه فضایی برای اتصال با یك كپسول باری فضایی جدید متعلق به ایالات متحده كه امروز پرتاب می شود، آماده شود.
فضانوردان در ایستگاه فضایی هنگامی كه در ارتفاع ۴۲۰ كیلومتری بر فراز اقیانوس آرام در غرب ساحل كالیفرنیا در پرواز بود، از بازوی رباتیك "كانادارم۲"(Canadarm۲) برای جدا كردن "HTV-۸" از ایستگاه فضایی كه به ماژول "هارمونی" متصل بود، استفاده كردند.
"كریستینا كخ" فضانورد مقیم ایستگاه فضایی كه در حین آزاد كردن "HTV-۸" بازوی رباتیك را كنترل می كرد، در توییتر خود نوشت: [این فضاپیما] رفت اما تماشای جدا شدن كپسول باری HTV-۸ از ایستگاه فضایی و رقص پیچیده بازوی رباتیك از یادها نمی رود.


جدایی "HTV-۸" از ایستگاه فضایی یك زمینه چینی برای پرتاب و اتصال یك كپسول باری آمریكایی معروف به "Cygnus NG-۱۲" ساخته شده توسط شركت "نورث روپ گرومن" از ویرجینیا به آن است. این مأموریت مقرر است امروز (شنبه ۲ نوامبر) پرتاب شود و پس فردا به ایستگاه فضایی متصل شود تا چهار تن محموله خویش را تحویل ایستگاه دهد.
آژانس اكتشاف هوافضای ژاپن(JAXA) فضاپیمای "HTV-۸" را در تاریخ ۲۴ سپتامبر سوار بر موشك "H-IIB" از مركز فضایی تانگاشیما در جنوب ژاپن به سمت ایستگاه فضایی پرتاب كرد. این فضاپیما چهار روز بعد وارد ایستگاه شد و بیشتر از چهار تن تجهیزات همچون باتری های جدید برای پنل های خورشیدی را تحویل داد.


این فضاپیما ۳۴ روز را در حالیكه به ماژول هارمونی كه ماژول رو به زمین و متعلق به آمریكا است، سپری نمود تا اینكه صبح امروز (۲ نوامبر) به سمت زمین بازگشت.



1398/08/11
21:11:14
5.0 / 5
4508
تگهای خبر: باتری , بین الملل , ربات , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است