گسترش همكاری محیط زیستی ایران و هلند

گسترش همكاری محیط زیستی ایران و هلند به گزارش شاه بلاگ معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سفیر هلند در ایران با تاكید بر همكاریهای مشترك محیط زیستی دو كشور، در مورد همكاریهای مشترك محیط زیستی در زمینه پسماند، مدیریت كیفیت هوا، منابع آلودگی هوا، آلودگی خاك و آب بحث و گفتگو كردند.


به گزارش سازمان حفاظت محیطزیست، مسعود تجریشی با اشاره به همكاریهای سازمان محیط زیست با GIZ آلمان اظهار داشت: در حوزه های پسماند، گرد و خاك همكاریهای خوبی با GIZ (جامعه همكاریهای جهانی آلمان) داریم.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان كرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه برای احیای این دریاچه همكاریهای خوبی با دو كشور اتریش و هلند داشته، اما به علت تحریم ها، مشكلات زیادی بر سر راه به وجود آمده است.
وی با ذكر این مورد كه مشكل كنونی ما نبود تكنولوژی های جدید و جدید است، افزود: در ایران انرژی بسیار ارزان است و گران شدن آن به یك مبحث سیاسی تبدیل گشته است، همان چیزی كه در توافق نامه پاریس به دنبال هوای پاك و كاهش آثار آلودگی هستیم و الان با دانشگاه های صنعتی شریف، تهران و شهید بهشتی همكاریهای محیط زیستی داریم.
تجریشی با اشاره به اینكه بیشترین مساحت زمین های نمكی و منشا گرد و غبار حوالی خلیج فارس و دریای عمان است، تصریح كرد: ایران همواره با هلند رابطه خوب و موثری داشته است، حالا هم امیدواریم با دانشگاه ها و مراكز علمی و تحقیقاتی كشور هلند ارتباط داشته باشیم و تجربیات علمی را در اختیار یكدیگر قرار دهیم.
در ادامه این نشست «ژاك ورنر» سفیر هلند در تهران اظهار داشت: مهم ترین مأموریت من در ایران، در حوزه های تغییر اقلیم و پسماند است، هلند در توافق نامه پاریس با ایران همكاری خواهد نمود.
وی با بیان علاقه مندی هلند برای همكاری در جهت حل مشكلات محیط زیستی ایران، تصریح كرد: كشور هلند می تواند در مورد پیشگیری از شور شدن خاك و نمك زدایی از آن و همینطور صنایع مرتبط به كشاورزی، به ایران كمك نماید.



منبع:

1398/08/14
23:27:21
5.0 / 5
4636
تگهای خبر: تكنولوژی , جهان , دانش , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است