اختلاف نظر بین مدیران گوگل و كارمندان تمامی ندارد

انتقام گیری به روش گوگل

انتقام گیری به روش گوگل شاه بلاگ: اختلاف نظر و اعتراض بین اعضای ارشد شركت گوگل و كارمندان، چیزی است كه همیشه وجود داشته اما بتازگی معترضان ادعا كرده اند كه گوگل از دو نفر از آنها كه مسئولیت سازماندهی اعتراضات را بر عهده داشتند، انتقام گرفته است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، گویا قرار نیست تنش بین گوگل و كارمندانش به این زودی ها تمام شود. كارمندان گوگل در تاریخ ۲۳ نوامبر در سانفرانسیسكو اعتراضی را برگزار كردند كه گوگل را به انتقام از دو كارمند به اسامی "لارنس برلند" و "ربكا ریورز" به سبب سازماندهی اعتراضات اخیر در محل كار متهم كردند.
این دو نفر در اوایل ماه نوامبر به جرم نقض خط مشی شركت بوسیله دسترسی نامناسب به اسناد به مرخصی نامحدود فرستاده شدند و در واقع فعالیت آنها به حالت تعلیق درآمده است، اما برلند، ریورز و حامیان آنها معتقدند كه این فقط بهانه ای برای مجازات فعالیت های اعتراضی است.
گوگل جزئیاتی در این مورد فاش نكرده است و فقط سخنگوی گوگل در مصاحبه با پایگاه CNET از تعلیق این دو نفر دفاع كرده و توضیح داد كه این یك عمل متداول در طول تحقیقات درباره تخلف كارمندان است.
این در حالیست كه كارمندان معترض اعتقاد دارند این بهتان های وارده درست نیست و گوگل خواسته است تا به هر شكل ممكن از این دو نفر انتقام بگیرد.
كارمندان امیدی به شفافیت از جانب گوگل حداقل در آینده نزدیك ندارند. ده ها تن از كارمندان گوگل مواردی را گزارش كرده اند كه مدیریت را به تلاش های گوناگون برای خنثی كردن مخالفت ها و اعتراض ها متهم می كند.
اعتراضات كارمندان گوگل بعد از انتشار اخباری در خصوص همكاری گوگل با ماموران حفاظت مرزی و گمرك آمریكا و اداره مهاجرت این كشور شروع شد، چونكه سازمان های مذكور به خاطر برخوردهای تند و نژادپرستانه با مهاجران و مسافران كشورهای منطقه خاورمیانه یا دارای اصالت خاورمیانه ای بارها مورد انتقادهای شدید قرار گرفته اند اما تغییری در رفتار خود اعمال نكرده اند.
در هر حال هزاران كارمند هم اكنون معترض هستند و دیگر تعدادشان كم نیست. این نیز می تواند بر تصویر ذهنی مردم از گوگل و همین طور توانایی این شركت در جذب كارمندان تأثیر بگذارد. اگر استعداد برتری از كار در گوگل احساس راحتی نداشته باشد، می تواند به شركت های رقیب جذب شود و گوگل را تحت تأثیر منفی قرار دهد.
سخنگوی گوگل در نهایت گفته است: ما دستورالعمل های روشنی در مورد رفتار مناسب در محل كار داریم و نگرانی های زیادی را مطرح كرده ایم. ما همیشه چنین مواردی را بطور كامل بررسی می نماییم.
گوگل ادعا می كند كه تعلیق از خدمت این دو نفر به خاطر دسترسی نادرست به اسناد است، اما كاركنان اصرار دارند كه قضیه چنین نیست و گوگل تنها به دنبال ارعاب و انتقام گیری است.



1398/09/04
14:58:34
5.0 / 5
4495
تگهای خبر: جت , دانش , گوگل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است