پایتخت حال خوبی ندارد

پایتخت حال خوبی ندارد به گزارش شاه بلاگ شهردار تهران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت اظهار داشت: نیازمند اجرای پروژه های پایلوت هستیم چون كه شهر الان حال خوبی ندارد و برنامه های كوتاه مدت هم برای كاهش آلاینده ها كارساز نیست.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایرنا، پیروز حناچی عصر چهارشنبه در اختتامیه چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار مصرف بهینه انرژی در بوستان گفتگو تصریح كرد: البته ایده های خوبی هم در این زمینه در دنیا وجود دارد. به صورت مثال، برجی وسط شهر میلان ایتالیا قرار دارد كه فضای سبز انبوه و عمودی دارد ما هم باید شیوه های جدید را در این زمینه تجربه نماییم و امیدوارم همكاران در حوزه معماری و شهرسازی این ایده را تعقیب كنند.
وی با اشاره به اینكه مبحث آلودگی اهمیت ویژه ای در شهر دارد و در اغلب كلان شهرها با این مشكل مواجه هستیم تصریح كرد: در هفته گذشته پدیده نادری در منطقه یك داشتیم كه همان جزیره گرمایی است و برای پیشگیری از این مسائل باید تلاش نماییم نگاهمان را تغییر دهیم.
حناچی با اشاره به اینكه سبب شادمانی است كه مقرر است برای منازل مسكونی برچسب انرژی صادر شود، اظهار داشت: بالاخره دیر یا زود به سمت اجرای كلیه مقررات ملی همچون صرفه جویی در مصرف انرژی حركت می كنیم؛ در این زمینه نیازمند اجرای پروژه های پایلوت هستیم.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: در دهه ۷۰ نخستین كسی كه در حوزه حاكمیتی مبحث مصرف بهینه انرژی را بیان كرد چیت چیان وزیر اسبق نیرو بود، وی همان موقع كه مصرف انرژی ارزان بود دستور دادند وسایل خانه و خودرو های تولید داخلی باید برچسب مصرف بهینه انرژی داشته باشند تا مصرف انرژی و آلودگی های ناشی از آن كاهش پیدا كند.
وی افزود: آن زمان بر لزوم بهینه كردن مصرف انرژی را نمی دانستیم اما حالا می دانیم مصرف بهینه انرژی در تمامی بخش ها به خصوص ساختمان ها باید در نظر گرفته شود تا میزان مصرف انرژی مشخص شود.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: در زمینه مصرف بهینه انرژی نیازمند اجرای پروژه های پایلوت هستیم و در این زمینه كشور آلمان ۲ تا ۳ قدم از ما جلوتر هستند و آنها برای خرید ساختمان به میزان مصرف انرژی دقت می كنند و بر مبنای آن اجاره بها تعیین می شود.
وی با اشاره به اینكه حوزه شهرسازی و معماری شهر تهران این مورد مهم را در دستور كار خود قرار داده اظهار داشت: هر چند مصوبه اجرای مصرف بهینه سوخت در اواخر دهه ۷۰ به تصویب رسیده و از اجرای مقررات ملی در این زمینه بیشتر از ۲ دهه می گذرد.
حناچی اضافه كرد: ما به طور نسبی در بعضی بخش ها در زمینه انرژی موفق عمل كرده ایم و در بعضی بخش ها در كشور به لحاظ رده بندی انرژی كه یكی از آیتم های موجود هر كشور است وضعیت خوبی نداریم و مصرف انرژی در بخش های غیر مولد و تولید ناخالص بالا است.
وی خاطرنشان كرد: كشور چین در ظرف یك دهه ۱۴ برابر انرژی مصرف كرده ولی حالا ضریب شدت مصرف انرژی را كاهش داده است.
شهردار تهران تصریح كرد: پس از انقلاب بحرانی در زمینه مصرف انرژی در اروپا صورت گرفت و آنها چندین پروژه در مورد كاهش مصرف انرژی در ساختمان ها انجام دادند و مصرف انرژی از ۱۱ لیتر به ۸ لیتر و در پروژه های بعدی به ۶ لیتر رساندند.
وی اظهار داشت: نیازمند اجرای پروژه های پایلوت هستیم چون كه شهر وضع و حال خوبی ندارد و نفس ها به شماره افتاده است.
حناچی همینطور از طریق اندازی مركز نوآوری حمل و نقل پیشرفته شهر تهران در روز دوشنبه هفته آینده اطلاع داد.


1398/09/07
12:22:15
5.0 / 5
4620
تگهای خبر: اجاره , پیشرفت , تولید , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است