ناسا امشب نخستین كنفرانس یافته های پاركر را برگزار می نماید

ناسا امشب نخستین كنفرانس یافته های پاركر را برگزار می نماید شاه بلاگ: آژانس فضایی آمریكا(ناسا) امشب(۴ دسامبر ۲۰۱۹) اولین یافته های خود درباره كاوشگر خورشیدی پاركر منتشر می كند و همراه آن پخش زنده ای شامل بحث و گفتگو در مورد نتایج تحقیقات و اطلاعات دو شیرجه نخست این كاوشگر به تاج خورشید خواهد داشت.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، ناسا آماده عرضه نخستین یافته های خود از مأموریت تاریخی "كاوشگر خورشیدی پاركر"(Parker Solar Probe) است و آنچه را كه كشف كرده است در تاریخ ۴ دسامبر (امشب) با عموم مردم به اشتراك خواهد گذاشت.
این كاوشگر در طول سال قبل سه برابر بیشتر از هر فضاپیمای دیگری در تاریخ به خورشید نزدیك شد و با استفاده از چهار ابزار علمی خود به جمع آوری داده ها پرداخت.
اعضای گروه تحقیقات پاركر اندكی بعد از روانه كردن این كاوشگر به سمت خورشید متوجه شدند كه این كاوشگر می تواند نرخ ارسال اطلاعات بالاتری نسبت به آنچه فكر می كردند، داشته باشد. آنها از این قابلیت به نفع خود استفاده كردند و داده های بسیار بیشتری را از دو شیرجه اولیه پاركر به اتمسفر خورشید نسبت به آنچه انتظار می رفت، به دست آوردند.
ناسا پیش تر این داده ها را از راه پرتال های مختلف در اواسط ماه نوامبر منتشر نموده است، اما این كنفرانس از راه دور كه توسط چهار كارشناس مأموریت پاركر برگزار می گردد و در مورد نتایج تحقیق این كاوشگر بحث می كنند، به ما كمك می نماید تا از جزئیات آن آگاه شویم.
تله كنفرانس ناسا امشب(۱۳ آذر) ساعت ۲۲: ۰۰ به وقت ایران در وبسایت ناسا به صورت زنده پخش می شود. یافته های جدید ناسا 30 دقیقه پیش از شروع تله كنفرانس در وبسایت نشریه "نیچر" منتشر خواهد شد.
این تله كنفرانس همینطور به صورت زنده یا با كمی تاخیر در تلویزیون ناسا، صفحه فیس بوك ناسا و كانال یوتیوب ناسا پخش می شود و در قسمت ویژه برنامه NASA Science Live هم نتایج این كاوشگر بررسی خواهد شد.



1398/09/13
16:02:44
5.0 / 5
4450
تگهای خبر: جت , سایت , فضا , فیس بوك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است