هدف از برگزاری سمپوزیوم ها ترغیب و تشویق جوانان به توسعه علم است

هدف از برگزاری سمپوزیوم ها ترغیب و تشویق جوانان به توسعه علم است به گزارش شاه بلاگ دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی اظهار داشت: هدف از برگزاری سمپوزیوم ها تحریك، ترغیب و تشویق جوانان ایران برای توسعه علم است و باید تلاش نماییم تا از اتفاقات حوزه پزشكی دنیا، جا نمانیم و حتی پیشتاز باشیم.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایرنا امیرعلی حمیدیه، چهارشنبه در چهارمین سمپوزیوم ملی كاربرد سلول های بنیادی و پزشكی بازساختی در اورولوژی و نفرولوژی در دانشگاه علوم پزشكی اهواز گفت: از مهمترین اهداف این سمپوزیوم، مشاركت حداكثری مراكز شهرستان ها و ایجاد، توسعه و ارتقاء زیرساخت های لازم جهت خوداتكایی و كسب مرجعیت علمی و فناوری در این عرصه در سراسر كشور است.
وی با اشاره به اینكه در این سمپوزیوم جدیدترین چالش های علمی ایران و جهان در زمینه سلول های بنیادی و پزشكی بازساختی در اورولوژی و نفرولوژی ارائه می شود، اظهار داشت: جدیدترین چالش های علمی ایران و جهان در زمینه سلول های بنیادی و پزشكی بازساختی توسط برجسته ترین پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراكز تحقیقاتی سراسر كشور در این سمپوزیوم ارائه خواهد شد.
حمیدیه اظهار داشت: كلیه پژوهشگران علوم پایه و بالینی كه در زمینه های سلول های بنیادی، پیوند بافتی، پزشكی بازساختی، مهندسی بافت، ژن درمانی و ترمیم ژنی تحقیق و مطالعه دارند می توانند جدیدترین اطلاعات و دست آوردهای علمی در زمینه های فوق را در این سمپوزیوم كسب كنند.
وی با اشاره به گسترش تكنولوژی های جدید از علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشكی بازساختی بعنوان آینده علم پزشكی یاد كرد و بر اهمیت تهیه و تدوین پروپوزال كلان در جهت تولید و تجاری سازی محصولات این حوزه تاكید داشت و اضافه كرد: با عنایت به پتانسیل موجود، در استان خوزستان می توان در حوزه های اورولوژی و نفرولوژی اقدامات موثری انجام داد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی با اشاره به پتانسیل بالای شركت های فعال در حوزه سلول های بنیادی و پزشكی بازساختی از حمایت همه جانبه ستاد در جهت تجاری سازی محصولات این حوزه آگاهی داد.
وی با اشاره به اینكه هدف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گسترش علم و فناوری و اتصال دانشگاه ها به صنعت است اظهار داشت: لازم است در حوزه علومی سرمایه گذاری نماییم كه فاصله این علوم در داخل كشور با دنیا كم است و بتوان در بازار بین المللی جایگاهی پیدا نمود و همچون مهمترین این علوم می توان به ارائه خدمات سلولی و پزشكی بازساختی اشاره نمود.
حمیدیه اضافه كرد: همگام با پیشرفت های جهانی، توسعه و تحقیق در این شاخه از علم نوین برای درمان بیماران كشورمان بسیار ضروری می باشد. دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز نیز با داشتن اعضای هیات علمی و پژوهشگران برجسته در زمینه ایمنی شناسی، ژنتیك و علوم در رابطه با سلول های بنیادی در حال گسترش فعالیت ها و تحقیقات دراین زمینه است و برگزاری این سمپوزیوم می تواند گام ارزشمندی در آشنایی و تسریع كارهای مربوط به این شاخه از درمان باشد.
وی اشاره كرد: این سمپوزیوم نخستین قدم است برای حركت در جهت شناخت و پژوهش در زمینه سلول های بنیادی است و ابراز امیدواری نمود با حمایت های انجام شده آینده روشنی برای این حوزه ترسیم شود.



منبع:

1398/09/20
21:42:37
5.0 / 5
4685
تگهای خبر: بین الملل , پژوهش , پیشرفت , تجاری سازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است