تبدیل تصاویر 2 بعدی به مدلهای 3 بعدی با سیستم انویدیا

تبدیل تصاویر 2 بعدی به مدلهای 3 بعدی با سیستم انویدیا شاه بلاگ: شركت آمریكایی ˮانویدیاˮ(NVIDIA ) بتازگی موفق به توسعه یك سیستم یادگیری ماشین به نام ˮدیب-آرˮ(DIB-R) شده كه می تواند تصاویر 2 بعدی را به مدلهای سه بعدی تبدیل كند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، شركت اِنویدیا كه پیشگام در امر فناوری های كارت های ویدئویی، گرافیكی، ایستگاه های كاری و كامپیوتر های شخصی است بتازگی سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع كرده است كه توسط آن می تواند تصاویر ۲ بعدی را به مدلهای ۳ بعدی تبدیل كند. سیستمی كه پژوهشگران شركت انویدیا اختراع كرده اند می تواند با در نظر گرفتن نورپردازی، بافت و عمق تصویر تصاویر دو بعدی را به مدلهای سه بعدی تبدیل كند. این مدل توسط پژوهشگران انویدیا در همایش سالانه "NeurIPS" ونكوور ارائه خواهد شد.


بر طبق گفته ی وبسایت انویدیا، این دستگاه مخصوصاً برای زمینه هایی مانند رباتیك مفیدست.
"سانجا فیدلر"(Sanja Fidler) مدیر هوش مصنوعی انویدیا اظهار داشت: تصور كنید هنگامی كه یك عكس می گیرید بتوانید آنرا به یك تصویر سه بعدی تبدیل كنید. این بدان مدلول است كه حالا می توانید تصویری را كه ثبت كرده اید از هر زاویه و به دقت مشاهده كنید. تبدیل یك عكس قدیمی از والدین، نقاشی فرزندان، بازی ویدیویی مورد علاقه خود یا هر چیز دیگری از فرمت ۲ بعدی به ۳ بعدی می تواند یك فرصت عالی باشد.




منبع:

1398/09/21
20:28:55
5.0 / 5
4646
تگهای خبر: پژوهش , توسعه , دستگاه , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است