موفقیت پژوهشگران ایرانی در ساخت تسهیلگر راه رفتن كودكان فلج مغزی

موفقیت پژوهشگران ایرانی در ساخت تسهیلگر راه رفتن كودكان فلج مغزی به گزارش شاه بلاگ مدیر گروه كاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: محققان این دانشگاه با تلاش و تلاش خود موفق به تولید دستگاه تسهیل كننده راه رفتن كودكان فلج مغزی شدند.


دكتر سید علی حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، عدم توانایی راه رفتن را از مهمترین مشكلات این كودكان اعلام نمود و اضافه كرد: این دستگاه راه رفتن صحیح را به كودكان فلج مغزی آموزش می دهد تا از الگوهای غلط راه رفتن در آنان جلوگیری كند.
وی با اشاره به اینكه نمونه اولیه این محصول در این دانشگاه تولید شده است، تصریح كرد: این محصول ایرانی بعد از تولید، از جانب ۵ كودك فلج مغزی مورد استفاده قرار گرفته است.
حسینی افزود: بررسی شاخصهای در رابطه با الگوی راه رفتن این تعداد كودك نشان داده است كه استفاده از این دستگاه به راه رفتن صحیح كودكان فلج مغزی، كمك مفید و موثری كرده است.
وی با اشاره به اینكه این دستگاه ایرانی كاركردهای بهتری نسبت به مشابه خارجی دارد، بیان داشت: نمونه خارجی آن در آمریكا تولید می شود كه با هزینه بالاتری در اختیار بیماران ما قرار می گیرد.
مدیر گروه كاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: حداقل قیمت دستگاه خارجی حدود ۵۰ هزار دلار است كه قیمت پیشرفته تر آنها بالاتر است و در نوع ایرانی تلاش شده با كیفیت و قیمت مناسب در اختیار بیماران قرار گیرد.
وی با اشاره به اینكه مبحث پژوهش و فناوری یكی از شاخصه های توسعه و رشد است، اظهار داشت: در سال های اخیر با حمایت های انجام شده، پروژه های مختلفی طراحی شده است تا بتوان خدمات توانبخشی بهتری را به بیماران عرضه كرد.
این دستگاه در چارچوب پروژه رساله دكتری تخصصی كاردرمانی در این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.


1398/09/22
14:33:47
5.0 / 5
4385
تگهای خبر: پژوهش , پیشرفت , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است