تولید قرص ضدبارداری با تاثیر یك ماهه

تولید قرص ضدبارداری با تاثیر یك ماهه شاه بلاگ: پژوهشگران قرص ضدبارداری جدیدی ساختند كه با یك دفعه استفاده تاثیر خودرا تا یك ماه حفظ می نماید.


به گزارش پایگاه اینترنتی «مدیكال نیوز تودی»، بنابر تخمین ها هرساله ۹٪ از زنان آمریكایی با وجود استفاده از قرص های ضدبارداری، حامله می شوند. علاوه بر این، برای تأثیرگذار بودن این قرص ها، فرد باید بطور روزانه و ترجیحا سر یك ساعت مشخص از آنها استفاده نماید. رعایت این الگو كار دشواری است و خیلی از افراد را از استفاده از این روش منصرف می كند. تا جایی كه به گزارش سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) ۲۱۴ میلیون خانم كه مایل به جلوگیری از حاملگی هستند، از روش های مدرن پیش گیری از حاملگی استفاده نمی كنند.
حال پژوهشگران جایگزین جدیدی را برای قرص های ضدبارداری رایج ارائه كرده اند كه تنها یك دفعه استفاده از آن در ماه، كفایت می كند. بگفته پژوهشگران، در این داروی ماهانه جدید داروی ضد حاملگی لوونورژسترول به تدریج و در ضمن ۴ هفته در پیكر شخص آزاد می شود.
آزمایش این قرص بر روی خوك ها نتایج مثبتی بهمراه داشته است.
به گزارش پژوهشگران، محتویات این قرص در حدود ۲۸ روز با سرعتی ثابت در بدن آزاد شده و میزان داروی شناسایی شده در جریان خون خوك ها تقریباً با مقدار مصرف قرص های روزانه لوونورژسترول در انسان برابری می كرد. در صورتیكه اثر دارو در قرص های روزانه بعد از ۲۴ ساعت محو می شود، سطح لوونورژسترول آزاد شده توسط این قرص جدید تقریباً تا یك ماه ثابت ماند.



منبع:

1398/09/25
14:50:25
5.0 / 5
4410
تگهای خبر: اینترنت , پژوهش , تولید , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است