برف آسمان پایتخت را شست

برف آسمان پایتخت را شست شاه بلاگ: بارش برف بامداد امروز، سبب سالم شدن كیفیت هوای تهران شد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از شركت كنترل كیفیت هوای تهران، شاخص ۲۴ ساعته منتهی به ساعت ۱۱ امروز ۱۹ دی ماه، میانگین ۱۱۵ و وضعیت ناسالم برای افراد حساس را نشان میدهد كه نسبت به مدت مشابه روز گذشته افزایش سه درجه ای را نشان میدهد.
بر همین اساس حداكثر شاخص ثبت شده از آلودگی هوا طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۴۳ با عامل آلاینده ذرات كوچكتر از ۲.۵ میكرون می رسد.
در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر كمتر از ۱۰ میكرون با شاخص ۷۰ و منواكسید كربن با ۵۰ بوده است.
ایستگاه های دانشگاه. علم و صنعت(منطقه۴) با شاخص ۱۴۳، فرمانداری شهر ری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۳۶ و دانشگاه. تهران(منطقه۶) با شاخص ۱۳۶ بیشترین آلودگی را در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز تجربه كرده اند.
همچنین ایستگاه های شهرداری (منطقه۱۹) با شاخص ۱۳، شهرداری منطقه۱۶ با شاخص ۵۳ و مسعودیه (منطقه۱۵) با شاخص ۵۸ پایین ترین میزان آلودگی و هوای سالم تری را تجربه كردند.
«شاخص كیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه كیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است كه به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاك (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناك (ارغوانی) تعیین شده است.»
امسال تهران ۲۵ روز هوای پاك، ۲۰۲ روز هوای سالم، ۶۲ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و پنج روز هوای ناسالم برای همه گروه ها را تجربه كرده است.



منبع:

1398/10/19
23:36:45
5.0 / 5
4627
تگهای خبر: دانش , صنعت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است