انجام اولین جراحی ناباروری میكروتسه در بابل

انجام اولین جراحی ناباروری میكروتسه در بابل به گزارش شاه بلاگ اولین جراحی میكروتسه كه یكی از تازه ترین روش ها برای درمان ناباروری است در مركز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه الزهرا (س) بابل انجام شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی بابل، این عمل را دكتر محمدرضا آقاجانی میر متخصص ارورولوژی این دانشگاه انجام داد.
میكروتسه یكی از روش های درمان ناباروری مردان است كه با هدف اصلی به دست آوردن اسپرم با استفاده از روش ­های میكروسكوپی از بافت بیضه انجام می شود. این روش برای بیمارانی كاربرد دارد كه مقدار اسپرم ترشحی آن­ ها نزدیك به صفر است.
دكتر محمدرضا آقاجانی میر كه اولین حراجی میكروتسه را انجام داد، به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی بابل توضیح داد: روش جراحی فوق برای كشف وجود اسپرم در مردانی انجام می شود كه بیضه های كوچك و عموما اشكالات كروموزومی و ژنتیكی دارند و از شانس پایئنی برای داشتن اسپرم برخوردار می باشند.
وی با بیان این كه مردان فاقد اسپرم در نمونه سِمِن ( semen) اسپرمی ندارد و به صورت عمده با اختلالات هورمونی با FSH بالا همراه هستند، اظهار داشت كه ۱۵ درصد این افراد می توانند در صورت وجود اسپرم با ارزیابی كاریوتایپ و بررسی های ژنتیكی كاندید میكرو اینجكشن شوند.
این پزشك تصریح كرد: حتی در موارد شدید نارسایی بیضه مادرزادی یا اكتسابی مانند سندرم سرتولی فاقد اسپرم پس از كموتراپی و رادیوتراپی و نوع غیرموزائیك سندرم كلاین فلتراسپرم با میكروتسه اسپرم امكان دارد یافت شود و حاملگی و تولد زنده فراهم گردد.
مركز درمانی تخصصی ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) از واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشكی بابل است كه در سال ۱۳۷۱ راه اندازی شد.
فعالیت تخصصی بخش نازایی مركز درمانی تخصصی ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) بعنوان تنها مركز درمانی تخصصی ناباروری دولتی مستقل كشور از سال ۱۳۷۵ شروع و تابحال با تشكیل بیشتر از ۲۰ هزار پرونده و با ارتقاء تجهیزات و افزایش رجوع كنندگان درمان نازایی با روشIO تحریك تخمك گذاری، IUI تلقیح داخل رحمی، IVF لقاح داخل آزمایشگاهی، ICSI تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم مشغول عرضه خدمت می باشد.
در مركز درمانی تخصصی ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) تابحال حدود دو هزار كودك متولد شده است.


1398/10/21
14:42:32
5.0 / 5
4613
تگهای خبر: آزمایشگاه , دانش , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است