با تلاش دانشمندان آلمانی صورت گرفت

درمان سرطان با تزریق نانوذرات مس!

درمان سرطان با تزریق نانوذرات مس! به گزارش شاه بلاگ دانشمندان آلمانی در بررسی جدید خود توانستند موش های مبتلا به سرطان را با تزریق نانوذرات مس درمان كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان تلاش دارند با استفاده از ذرات كوچك فلزی، سرطان را درمان كنند و جلوی بازگشت آنرا بگیرند. آنها طی یك آزمایش، به گروهی از موش های مبتلا به سرطان، ذرات اكسید مس را تزریق كردند.
اكسید مس، از مس و اكسیژن به دست می آید و پژوهشگران آنرا به شكل نانوذراتی درآوردند كه صدها برابر كوچك تر از موی انسان هستند. آنها هنگام شیمی درمانی موش ها، این ذرات را به تومورها تزریق كردند.
دانشمندان بعد از تزریق مشاهده نمودند كه سرطان به سرعت ناپدید می شود و هنگامی كه باردیگر سلول های سرطانی را به موش ها تزریق كردند، دریافتند كه سیستم ایمنی، آنها را تخریب می كند.
گام بعدی دانشمندان، آزمایش انسانی است و آنها امیدوار هستند كه این درمان بتواند در ۶۰ درصد سرطان ها، جایگزین شیمی درمانی شود.
پروفسور "استفان سونن"(Stefaan Soenen) و دكتر "بلا مانشیان"(Bella Manshian)، پژوهشگران "دانشگاه كاتولیك لون"(KU Leuven) در اینباره گفتند: اگر مقدار زیادی از اكسید مس به بدن وارد شود، می تواند خطرناك باشد اما اگر این ذرات، در مقیاس نانو و به صورت كنترل شده و ایمن به بدن تزریق شوند، می توانند سودمند باشند.
سونن اضافه كرد: تا جایی كه من می دانم، این اولین دفعه است كه اكسید فلز، برای مقابله كارآمد با سلول های سرطانی در نمونه های زنده به كار می رود. ما در گام بعدی پژوهش می خواهیم نانوذراتی از فلزات دیگر ابداع نماییم تا اثر ذرات بر انواع سرطان شناسایی شوند.
موش های مورد استفاده در این پژوهش، به سرطان های ریه و روده مبتلا بودند اما ایده دانشمندان این است كه شاید بتوان از نانوذرات فلز برای درمان سرطان های پستان و تخمدان هم بهره برد.
فلزات، موادی سمی برای سلول های زنده هستند و می توانند علاوه بر تخریب DNA و توقف تولید عادی سلول، صدمه های فیزیكی را هم به همراه داشته باشند. همین موضوع، یكی از علل مضر بودن هوای آلوده و بروز بیماری است.
در هر حال پژوهشگران توانستند با مهار كردن مقدار كمی از این خطر و تزریق مستقیم آن به تومورها، رشد تومورها را مختل كنند. آنها با ادغام نانوذرات فلز و شیمی درمانی توانستند یك روش پزشكی برای رها كردن سیستم ایمنی بدن و افزایش توانایی گلبول های سفید برای تخریب تومور عرضه كنند.
این پژوهش، در مجله "Angewandte Chemie International Edition" به چاپ رسید.



1398/10/23
14:26:43
5.0 / 5
4398
تگهای خبر: پژوهش , تولید , دانش , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است