فضانوردان در ایستگاه فضایی كلوچه پختند و به زمین فرستادند

فضانوردان در ایستگاه فضایی كلوچه پختند و به زمین فرستادند به گزارش شاه بلاگ فضانوردان ˮایستگاه فضایی بین المللیˮ موفق شدند در فضا كوكی(كلوچه) پخته و آنرا با استفاده از فضاپیمای ˮدراگونˮ( Dragon) شركت ˮاسپیس ایكسˮ(SpaceX) به زمین بفرستند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، فضانوردان "ایستگاه فضایی بین المللی" توانستند برای نخستین بار، در فضا كوكی درست كرده و به زمین بفرستند.
این كوكی های شكلاتی فضایی در جاذبه صفر و در اجاق گازی پخته شدند كه نخستین گازی است كه جهت استفاده در شرایط بی وزنی در "ایستگاه فضایی بین المللی"(ISS) طراحی شده است.
خمیر این كوكی و اجاق گاز مخصوص ایستگاه فضایی بین المللی، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی بوسیله فضاپیمای "سیگنوس"(Cygnus) به فضا ارسال شدند و بعد از پخت موفقیت آمیز، كوكی ها هفته گذشته به زمین فرستاده شدند.
پخت این پنج كوكی برای جشن كریسمس در فضا انجام شد و خمیر آن از قبل تهیه شده بود.
"كریستینا كخ"( Christina Koch) از فضانوردان كنونی "ایستگاه فضایی بین المللی" در صفحه مجازی خود در توئیتر نوشت: ما سال جاری برای بابانوئل كوكی و شیر تهیه كردیم.
گفتنی است شكل این كوكی ها به علت شرایط بی وزنی در فضا با باقی كوكی ها متفاوت می باشد و مقرر است بعد از تجزیه و تحلیل های انجام شده روی آنها اطلاعاتی راجع به آنها منتشر شود.





1398/10/24
19:26:49
5.0 / 5
4344
تگهای خبر: بین الملل , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است