زمان تغییرات آب و هوایی زمین

زمان تغییرات آب و هوایی زمین به گزارش شاه بلاگ بر مبنای تحقیق جدید تغییرات اقلیمی در سرتاسر جهان با كاهش میزان دی اكسیدكربن اتمسفری حدود یك میلیون سال پیش شروع شد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از زی نیوز، دانشمندان نشان دادند كه رشد و تغییر در صفحات یخ قاره ای با رویدادهایی كه منجر به كاهش CO2 در عصر یخبندان بود، همزمان است.
گروه محققان دانشگاه ساوتهمپتون در بریتانیا دریافتند كه این تغییرات از اواسط پلیستوسن (MPT) كه حدود 400 هزار سال طول كشیده، شروع شده است.
MPT تأثیرات طولانی مدت بر چرخه های زمین بین دوره های گرم و سرد آب وهوایی (دوره ­های یخ عصر یخبندان) داشته است.
بیش از سه میلیون سال قبل آب وهوای زمین به طور طبیعی هر 40 هزار سال، از دوره های یخبندان كه در آن یخ های قاره ای بیشتر آمریكای شمالی و اروپا را تحت پوشش قرار دادند تا دوره های گرمایی دوره پیش از صنعتی شدن زمانی كه بیشتر یخ های اروپا و آمریكای شمالی ذوب شدند، تغییر كرده است.
این چرخه های یخی كه به Milkovych معروف هستند، با تغییرات منظم زمین به دور خورشید و دور خود كه ناشی از كشش گرانشی سیاره های دیگر در منظومه شمسی است، مرتبط هستند.
حدود یك میلیون سال پیش در MPT این دوره چرخه ها به طور ناگهانی به هر 100 هزار سال تغییر یافت. بنابراین این تغییرات با دوره های مداری طبیعی همراه نیست و چالشی مهم در نظریه Milkovitch برای توضیح چرخه های عصر یخبندان به حساب می آید.
"تام چالك" از دانشگاه ساوتهمپتون اظهار نمود: میزان كم كربن طی دوره های یخبندان و میزان بالاتر آن در دوره های گرمتر نكته كلیدی از نیروی جزئی اقلیمی از چرخه های مداری است.
تغییرات اقلیمی و اثرات آن در حال افزایش است و مسائل مربوط به سكونت زمین در آینده هم از بررسی های ضروری در این زمینه است.
نتایج این تحقیق در نشریه PNAS انتشار یافته است.


 

1396/09/10
01:28:05
5.0 / 5
4841
تگهای خبر: دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است