نسل جدید ضدعفونی كننده پستان دام، بومی سازی شد

نسل جدید ضدعفونی كننده پستان دام، بومی سازی شد به گزارش شاه بلاگ یك شركت دانش بنیان مستقر در پارك علم وفناوری دانشگاه تهران موفق به بومی سازی نسل جدید ضدعفونی كننده پستان دام در كشور شد.


امیر حمیدی مدیرعامل شركت ایده نو فارمد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در مورد این محصول اظهار داشت: سالیان درازی است كه در صنعت دام شیری از محصولات ضد عفونی كننده ای كه بر پایه ید هستند برای ضد عفونی كردن پستان دام ها استفاده می شود اما متاسفانه در ایران از نسل جدید این محصولات خبری نبوده و شركت ها هم اكثرا از تركیباتی كه قدیمی بوده و دارای معایبی هستند، استفاده می نمایند.
وی بیان نمود: مهمترین این معایب را می توان استفاده از ماده نوریلفلور بعنوان كمپلكسور این ید نام برد، به جهت اینكه ید را در محیط واكنش نگه دارد اما نونیل فنول از نظر مصرف انسانی و احتمال ورود آن به شیری كه در آینده به مصرف انسان، خانم های آبستن و كودكان خواهد رسید، مشكلاتی امكان دارد ایجاد كند.
حمیدی افزود: بنابراین ما تلاش كردیم در محصولمان كه نتیجه تحقیقاتمان است از نونیل فنول استفاده نكنیم و از سایر كمپلكسورهای ید استفاده نماییم، به علاوه بر روی نرم كنندگی و افزایش كیفیت پوست پستان كه از لحاظ جلوگیری از بیماری ها برای ما حائز اهمیت فراوان است، بسیار كار شده و محصول تولید شده در شرایط آزمایشی آن نتایج خوبی را كسب كرده است.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون منتظر صدور مجوزهای لازم از جانب سازمان دامپزشكی هستیم، اضافه كرد: این محصول هم اكنون به صورت آزمایشی تولید می شود و پس از دریافت مجوز از سازمان دامپزشكی به صورت انبوه با همكاری یكی از شركت هایی كه در این حوزه تخصص دارد، تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
حمیدی با اشاره به اینكه نمونه خارجی این محصول وجود دارد، اضافه كرد: در تمام كشورهای اتحادیه اروپا و آمریكا استفاده از نونیل فنول ممنوعیت دارد و آنها تاییدیه ای خاص در این حوزه دارند كه ما هم تلاش كردیم به آن تاییدیه برسیم.
این فناور اضافه كرد: ما این محصول را برای صنعت خود و با مشخصات صنعت خودمان طراحی نموده ایم چون صنعت ما تفاوت هایی با آن چیزی كه در آمریكا و فارم های اروپایی می گذرد، دارد. ما با عنایت به نوع ورم پستانی دام كه در كشورمان وجود دارد و با عنایت به نژاد گاوهایی كه در كشور وجود دارند تغییراتی در ماده ضد عفونی كننده پستان دام ایجاد كردیم و توانستیم این محصول را برای مصرف در داخل كشور بومی سازی نماییم.


1398/11/04
16:30:27
5.0 / 5
4761
تگهای خبر: تولید , دانش , دانش بنیان , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است