دبیركل بهداشت جهانی:

خروج شهروندان از ووهان را سفارش نمی نماییم

خروج شهروندان از ووهان را سفارش نمی نماییم به گزارش شاه بلاگ ایرنا-دبیركل سازمان جهانی بهداشت كه به پكن سفر كرده است ضمن عالی ارزیابی كردن تلاشهای چین در مقابله با ویروس كرونا اظهار نمود می دانیم بعضی از كشورها درخواست خروج شهروندان خود از شهر ووهان، كانون شیوع ویروس كرونا را مطرح كرده اند اما ما چنین كاری را سفارش نمی نماییم.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایرنا «تئودور آدهانوم» روز سه شنبه در دیدار «وانگ یی» وزیر خارجه چین در پكن اضافه كرد: با عنایت به اوضاع كنونی، باید خویشتنداری خویش را حفظ نماییم و لازم نیست بیش از اندازه واكنش نشان بدهیم سازمان جهانی بهداشت به صورت كامل به توانایی دولت چین در جهت جلوگیری و كنترل این بیماری واگیردار اعتماد دارد.
وی اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس جدید كرونا در شهر ووهان، چین ظرف مدت كوتاهی توانست به یك ركورد جدید برسد و علاوه بر تشخیص پاتوژن این ویروس، پیوسته اطلاعات توالی ژن كامل ویروس جدید كرونا را با سازمان جهانی بهداشت و همینطور دیگر كشورها به اشتراك گذاشته است.
رییس سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان كرد «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین و رهبران این كشور به پیشگیری و كنترل این بیماری واگیردار بسیار اهمیت می دهند و به سرعت با در پیش گرفتن مجموعه ای از تدابیر قاطع از شیوع آن جلوگیری می كند.
آدهانون اضافه كرد: توانمندی نظام چین و موثر بودن اقدامات این كشور بی نظیر و قابل تقدیر است سازمان جهانی بهداشت و جامعه بین المللی اقدامات قاطع دولت چین را عالی ارزیابی می نماید و از تلاشهای گسترده چین برای پیشگیری از شیوع این بیماری واگیردار قدردانی می كند.
او اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت تمایل دارد همكاری با چین را تقویت كند و بر مبنای نیازهای چین، هر گونه كمكی كه لازم داشته باشد را در اختیار این كشور قرار دهد.
«وانگ یی» وزیر خارجه چین هم در این دیدار تصریح كرد چین آماده است با موضع باز و شفاف، همكاری با جامعه بین المللی بخصوص سازمان جهانی بهداشت را تقویت بخشد و برای حفظ بهداشت عمومی جهان تمام تلاش خویش را به كار بندد.
ویروس كرونا كه اعلام گردید اواخر سال قبل میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مركز چین كه به صورت غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است حالا علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ كشور دیگر همچون ایالات متحده آمریكا، استرالیا، تایلند، كره جنوبی، ژاپن، كانادا و فرانسه هم شیوع یافته است و سبب ابتلای ۴۵۰۰ تن و مرگ ۱۰۶ تن دیگر شده است.
این ویروس كه از خانواده «ویروس كرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین سبب شده است تا زمانی كه علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نكند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.
تاكنون ۶ نمونه از ویروس كرونا در جهان كشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است كه از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می شود در معمولی ترین حالت این ویروس سبب سرماخوردگی می شود اما در مواردی سبب سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می شود نشانه های مبتلا شدن به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
كمیسیون بهداشت ملی و وزارت مالی چین ۶۰ میلیارد یوان (۸.۷۴ میلیارد دلار) برای مقابله با ویروس كرونا اختصاص دادند.


1398/11/08
21:06:15
5.0 / 5
4292
تگهای خبر: بین الملل , جهان , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است