درخواست سفارت از ایرانیان مقیم چین در مورد كرونا

درخواست سفارت از ایرانیان مقیم چین در مورد كرونا شاه بلاگ: ایرنا- سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با صدور اطلاعیه ای از ایرانیان مقیم این كشور خواست با هدف انجام بهینه اطلاع رسانی و هماهنگی های لازم درباب شیوع ویروس كرونا، اطلاعات خودرا در ایمیلی برای سفارت ارسال نمایند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایرنا در این اطلاعیه آمده است ایرانیان مقیم چین اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی به لاتین، شماره و تصویر گذرنامه، آدرس محل سكونت در چین، شماره تماس در چین و شماره یكی از اعضای خانواده در ایران و شغل و نوع ویزا را بوسیله اینترنت به آدرس الكترونیكی سفارت به آدرس iranemb.bjs@mfa.gov.ir ارسال نمایند.
پیشتر نیز سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با صدور اطلاعیه ای ضمن تشریح اقدامات و سفارش های انجام شده توسط سفارت درباب ویروس كرونا اعلام نمود تا كنون هیچ كدام از ایرانیان مقیم چین به ویروس كرونا مبتلا نشده است.
در این بیانیه كه روز گذشته (چهارشنبه) منتشر گردید آمده است الان ۸۰ هموطن ایرانی در شهر «ووهان» كانون شیوع ویروس كرونا حضور دارند كه سفارت در تماس مستمر، پیگیر وضعیت و سلامت آنها است.
در ادامه این اطلاعیه با اشاره به اینكه اقدامات و پیگیری های مختلفی درباب امور و درخواست های ایرانیان مقیم چین در حال انجام می باشد آمده است: مشكلات ایرانیان مقیم این شهر همچون درخواست خروج، مهر خروج سربازی، حمایت های معیشتی و بهداشتی در حال پیگیری است كه بعضی از این موارد انجام شده است اما حصول تمام درخواست ها نیازمند همكاری سایر نهادها نیز هست.
سفارت ایران در چین در ادامه این اطلاعیه آورده است: به سبب ریسك بالای مبتلاشدن و انتشار بیماری طی پروسه جابجایی گروهی افراد، خروج اتباع خارجی از ووهان از طرف مقامات محل و سازمان جهانی بهداشت سفارش نمی گردد با وجود آن سفارت در حال بررسی و اجرای گزینه های مختلف جهت متقاضیان خروج از ووهان است.
اطلاعیه سفارت ایران در پكن در مورد ویروس كرونا بیانیه می افزاید: جهت مبارزه با شیوع این ویروس، تعطیلات عید بهاره چین تمدید شده است پس به هموطنانی كه قصد سفر به چین دارند سفارش می شود سفر خودرا به تعویق بیاندازند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در این بیانیه آورده است: بیشتر دانشگاه های چین ترم جدید را با تاخیر آغاز خواهند كرد پس دانشجویانی كه الان در ایران هستند، قبل از عزیمت، از زمان شروع ترم جدید اطلاع حاصل كرده و جهت مراجعت به چین تعجیل نكنند.
در این بیانیه آمده است بدلیل دوره پنهان این ویروس لازم است هموطنان ارجمندی كه از چین به ایران مراجعت می كنند مراقبت های ویژه به مدت دو هفته انجام داده و در صورت مشاهده علایم مبتلاشدن با مراكز درمانی تماس حاصل نمایند.
بیانیه می افزاید: سفارت و كنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در چین به طور مستمر آخرین وضعیت شیوع ویروس در این كشور را رصد نموده و متناسب با آخرین وضعیت، در این خصوص اطلاع رسانی خواهدنمود.



منبع:

1398/11/11
00:32:47
5.0 / 5
3936
تگهای خبر: اینترنت , جهان , دانش , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است