افسردگی نوجوانان در اثر نشستن بیش از اندازه

افسردگی نوجوانان در اثر نشستن بیش از اندازه شاه بلاگ: پژوهشگران دانشگاه كالج لندن دریافتند نشستن طولانی سبب افزایش ریسك بروز افسردگی در نوجوانی می شود.



به گزارش پایگاه خبری مدیكال اكسپرس، برمبنای نتایج این تحقیقات، خطر بروز علائم افسردگی در سن ۱۸ سالگی در افرادی كه بخش عمده ای از روز را بدون فعالیت فیزیكی سپری می كنند، افزایش می یابد.
همین طور بر طبق این تحقیقات نه تنها كارهای فیزیكی شدید برای سلامت روح و جسم مفید هستند، بلكه انجام هرمیزان فعالیت كه مدت زمان نشستن در یك محل را كم كند، برای حفظ سلامت روان مفیدست.
در این تحقیقات اطلاعات ۴۲۵۷ نوجوان كه از زمان تولد در یك مطالعه علمی گردآوری شده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. میزان فعالیت این افراد در سنین ۱۲، ۱۴ و ۱۶ سالگی حداقل به مدت سه روز و روزانه ۱۰ ساعت با استفاده از شتاب سنج های پوشیدنی، به دقت اندازه گیری شده است. همین طور وجود علائم افسردگی مانند كاهش لذت، تمركز ضعیف و خلق پایین و شدت آنها در جریان مشاوره بالینی با این افراد ارزیابی شد.
در نتیجه این بررسی ها مشخص شد به ازای روزانه یك ساعت رفتار انفعالی (مانند نشستن در یك مكان) در سنین ۱۲، ۱۴ و ۱۶ سالگی، شدت علائم افسردگی در سن ۱۸ سالگی به ترتیب ۱۱.۱%، ۸% یا ۱۰.۵% افزایش می یابد. همین طور افرادی كه در تمام سنین رفتار انفعالی مستمر داشته اند در سن ۱۸ سالگی ۲۸.۲ % بیشتر از سایرین درگیر علائم افسردگی هستند.
در مقابل هر ساعت فعالیت سبك مانند پیاده روی در سن ۱۲، ۱۴ و ۱۶ سالگی به ترتیب سبب كاهش ۹.۶%، ۷.۸% و ۱۱.۱ % علائم افسردگی در ۱۸ سالگی می شود.
گزارش كامل این تحقیقات در نشریه The Lancet Psychiatry انتشار یافته است.





منبع:

1398/11/24
01:04:57
5.0 / 5
4429
تگهای خبر: دانش , مشاوره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است