با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

تولید ۳ هزار موتورسیكلت برقی برای موزعین پست

تولید ۳ هزار موتورسیكلت برقی برای موزعین پست به گزارش شاه بلاگ تولید سه هزار دستگاه موتور سیكلت برقی برای موزعین پست با امضای تفاهم نامه چهارجانبه در دستور كار ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت.


تفاهم نامه چهارجانبه بین ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران، شركت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و شركت نیرو موتور سهند تولید كننده موتورسیكلت برقی امروز در مراسمی در هتل اسپیناس پالاس به امضا رسید.
دكتر منوچهر منطقی در این مراسم اظهار داشت: برقی كردن موتور سیكلت ها در كلانشهرها از اهداف دولت می باشد، بر مبنای آمارها ۱۸ درصد از آلایندگی در تهران مربوط به موتورسیكلت ها است كه عمده آنها مربوط به موتورهای كاربراتوری است. موتورهای كاربراتوری همچون موتورها با آلایندگی بالا هستند، هر یك از این موتورها به اندازه ۶ خودرو آلودگی ایجاد می كنند.
وی قیمت بالای موتور سیكلت های برقی نسبت به موتور سیكلت های بنزینی را از چالش های این وسیله نقلیه نام برد و بیان نمود: تا پیش از سهیمه بندی سوخت به علت ارزان بودن قیمت بنزین و استهلاك كم موتور سیكلت های بنزینی، مردم استقبال خوبی از موتورهای برقی نداشتند ولی با سهیمیه بندی و افزایش قیمت سوخت، موتور سیكلت های برقی مورد توجه بیشتری قرار گرفتند.
كاهش سالانه دو هزارو ۱۰۰ لیتر بنزین با جایگزینی موتور برقی
منطقی اضافه كرد: در صورت جایگزین كردن موتوسیكلت های برقی با بنزینی، سالانه ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر به ازای هر دستگاه موتور سیكلت، كاهش مصرف سوخت خواهیم داشت.
وی افزود: با پیاده سازی طرح جایگزینی موتور سیكلت های برقی با بنزینی برای ۳۰۰ هزار دستگاه موتور سیكلت در تهران حدود ۱.۵ میلیون تن آلایندگی از فضای شهری كاسته می شود.
منطقی تصریح كرد: امضای این تفاهم نامه چهار جانبه در جهت فرهنگ سازی و توسعه استفاده از وسایل نقلیه برقی و پشتیبانی از شركت های دانش بنیان در بومی سازی وسایل نقلیه برقی و توسعه زیر ساخت های مربوط به آن است.
در این تفاهم نامه آمده است «بر اساس این تفاهم نامه مقرر است سه هزار دستگاه موتورسیكلت برقی با قابلیت استفاده از طرح باتری SWAP تولید شود، موتورهای برقی تولید شده به موزعان پست معرفی شده از جانب شركت پست با اعطای تسهیلات توسط سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری واگذار می شود. در فاز اول اجرای این طرح به صورت پایلوت ۵۰ دستگاه موتور سیكلت برقی توسط شركت تولید كننده طرف تفاهم نامه، تولید خواهد شد و چنانچه طرفین تفاهم نامه از قابلیت و كارائی موتورسیكلت های برقی تولید شده، زمان تحویل موتورسیكلت ها و شماره گذاری آنها رضایت داشتند، به شرط تأمین تسهیلات لازم، قراردادی جداگانه برای تهیه مابقی ۲۹۵۰ موتور سیكلت منعقد خواهد شد. چنانچه این رضایت حاصل نشود طرفین مجاز خواهند بود مابقی موتورسیكلت ها را با دیگر تولیدكنندگان صاحب صلاحیت تهیه كنند».
بر اساس این تقاهم نامه سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری متعهد شد تا نسبت به تأمین تسهیلات نوسازی با كارمزد ۴ درصد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال برای هر موتورسیكلت، جهت جایگزینی ۵۰ دستگاه موتورسیكلت برقی با مهلت بازپرداخت ۳۶ماهه اقدام نماید.
معرفی ۵۰ نفر از موزعین پست دارای شرایط لازم جهت اجرای مرحله پایلوت و معرفی ۲۹۵۰ نفر از موزعین پست دارای شرایط لازم جهت اجرای مبحث تفاهم نامه به شرط رضایت و تأمین تسهیلات لازم از دیگر تعهدات این سازمان است.
همچنین ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته متعهد شد تا در زمینه فراهم كردن زمینه های لازم برای همكاری سایر بخش های معاونت و دیگر سازمان های دولتی مرتبط در جهت تسهیل در اجرای مناسب تفاهم نامه اقدام نماید. این ستاد موظف است زمینه تأمین منابع مالی و اعتباری در چارچوب تسهیلات برای توسعه خط تولید موتورسیكلت برقی در حد مقدورات بعد از اجرای موفقیت آمیز مرحله اول (۵۰ دستگاه موتور) را فراهم آورد.
برنامه ریزی برای به كارگیری تكنولوژی های جدید برای ارتقای خدمات، بهره وری و تسهیل در توسعه موتورسیكلت های برقی در كشور و تلاش در جهت رفع موانع توسعه موتور سیكلت های برقی متكی بر فناوری های پیشرفته از دیگر تعهدات این ستاد در تفاهم نامه چهارجانبه است. تولید ۵۰ دستگاه موتورسیكلت برقی با مشخصات فنی اعلام شده، تحویل ۵۰ دستگاه موتور سیكلت برقی به موزعین پست حداكثر تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۹۹، تولید و تحویل ۲۹۵۰ دستگاه موتورسیكلت برقی تولید شده به موزعین پست معرفی شده توسط شركت پست طی مدت معین و با مشخصات و شرایط قرارداد منعقده بعد از تایید مراحل تست پایلوت و گارانتی موتورسیكلت های تولید شده به مدت یك سال از زمان تحویل موتور سیكلت ها همچون تعهدات شركت تولید كننده موتور سیكلت در این تفاهم نامه است.


1398/12/01
23:29:19
5.0 / 5
4216
تگهای خبر: باتری , پیشرفت , تكنولوژی , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است