پیشگیری و درمان عفونت زخم با اسپری ضدعفونی كننده نانو

پیشگیری و درمان عفونت زخم با اسپری ضدعفونی كننده نانو شاه بلاگ: یك شركت ایرانی، اسپری ضدعفونی كننده محل زخم حاوی نانوذرات نقره تولید و به بازار عرضه می كند كه می تواند اثربخشی بالایی برای حذف عوامل بیماری زا از روی زخم داشته باشد.


عفونت زخم از دیرباز یكی از مشكلاتی بوده كه در صورت فقدان درمان بموقع می تواند لطمه های زیادی با خود به همراه داشته باشد. بدین جهت محصولات ضدعفونی كننده مختلفی توسط شركت ها به بازار عرضه می شود.
در حال حاضر محصولات مختلفی برای ضدعفونی كردن زخم در بازار وجود دارد، این در حالیست كه استفاده از نانومواد می تواند عملكرد داروهای ضدعفونی را بهبود داده و عوارض جانبی آنرا به حداقل برساند.
شركت نانو الوند آراد اسپری ضدعفونی كننده حاوی نانوذرات نقره را به بازار عرضه می كند كه خواص آنتی باكتریال داشته و از تكثیر و رشد میكروارگانیسم های بیماری زا در محل زخم جلوگیری كرده و بدین سان به پیشگیری و درمان عفونت زخم كمك می نماید.
در این محصول به سبب وجود نانوذرات نقره، اكسیژن فعال تولید شده كه سبب تخریب غشاء سلولی میكروارگانیسم ها می شود. این اسپری می تواند روی باكتری های گرم مثبت و گرم منفی در موضع زخم تاثیر بگذارد. همین طور از رشد و تكثیر باكتری ها در محل زخم ممانعت كرده و به روند التیام زخم و شكل گیری بافت جدید كمك شایانی كند.
براساس اطلاعات انتشار یافته توسط شركت نانو الوند آراد، این اسپری بر خلاف بیشتر پمادهای زخم و سوختگی كه سبب تحریك، سوزش، درد و خارش در محل زخم می شوند، عاری از این نوع عوارض جانبی است.
در این اسپری ضدعفونی كننده زخم از نانوذرات زیر ۱۰۰ نانومتری نقره استفاده شده كه پایه آبی است. این محصول در بخش پزشكی، منسوجات و وسایل بهداشتی كاربرد دارد.




منبع:

1398/12/05
14:41:15
5.0 / 5
4354
تگهای خبر: تولید , محصول , نانو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است