با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همكاری شركت های دانش بنیان؛

كیت تشخیص بیماری كرونا بومی سازی می شود

كیت تشخیص بیماری كرونا بومی سازی می شود به گزارش شاه بلاگ دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به همكاری مشترك ستاد توسعه زیست فناوری و اداره كل آزمایشگاه های سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای تولید كیت های تشخیصی كرونا ویروس، اظهار داشت: بر طبق این همكاری مشترك مقرر است با استفاده از توانمندی شركت های دانش بنیان، كیت های تشخیصی را در داخل كشور تولید نماییم.


به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیش بینی بروز بیماری كرونا به نام «ووهان-۴۰۰ » حدود ۴۰ سال پیش بعنوان یك سلاح بیولوژیك، یكی از سؤالاتی است كه این روزها در دنیا مطرح است، بیماری با شیوع بالا و سخت كه با همه گیری در چین آغاز و بیشتر كشورها را درگیر كرد.
واگیری این بیماری به ایران هم رسید، روز گذشته هم خبری در خصوص ورود كیت های تشخیصی كرونا به كشور منتشر گردید. كیت های تشخیصی كه سازمان بهداشت جهانی از انبار دارو و تجهیزات پزشكی سازمان جهانی بهداشت در امارات تحویل گرفته و به انستیتو پاستور ایران تحویل داده است.
تشخیص كرونا ویروس با كیت های ایرانی
اما دانش بنیان هایی در كشور می باشند كه در زمینه تولید كیت های تشخیصی فعالیت می نمایند، این شركت ها می توانند با تولید این كیت ها نیاز كشور به ورود كیت های تشخیصی را رفع كنند.
مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به همكاری مشترك ستاد توسعه زیست فناوری و اداره كل آزمایشگاه های سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای تولید كیت های تشخیصی كرونا ویروس، اظهار داشت: بر طبق این همكاری مشترك مقرر است با استفاده از توانمندی شركت های دانش بنیان، كیت های تشخیصی را در داخل كشور تولید نماییم.
به گفته قانعی، به زودی فراخوان تولید این كیت ها برای مشاركت دانش بنیان های توانمند اعلام خواهد شد. هر شركتی كه در بازه زمانی كوتاه مدت و با بهترین كیفیت، كیت های تشخیصی را تولید نماید، در این طرح حمایت می شود.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: سازمان غذا و دارو هم كار استانداردسازی و ارائه تاییدات این كیت ها را به عهده گرفته است و هیات امنای ارزی این سازمان، برای خرید این كیت ها در دانشگاه ها اقدام می كند.
وی اضافه كرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم متولی پشتیبانی از دانش بنیان ها می شود و هر شركتی كه بتواند بهترین كیت را تولید نماید مورد حمایت قرار خواهد گرفت، این كیت های تشخیصی مقرر است برای تشخیص آنفلوآنزاهای واگیردار هم مورد استفاده قرار گیرد.



منبع:

1398/12/05
23:33:52
5.0 / 5
3836
تگهای خبر: آزمایشگاه , توسعه , تولید , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است